نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: با اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان، بین ۵ تا ۱۵ درصد به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان اضافه می‌شود.

به گزارش مبارکه نا؛عباس مقتدایی با اشاره به لایحه رتبه‌بندی معلمان و تصویب آن در مجلس اظهار داشت: طرح رتبه‌بندی معلمان، اکنون به صورت لایحه رتبه‌بندی معلمان که از سوی دولت ارائه شده و این رفت و برگشت‌هایی که بین دولت و مجلس انجام شده در همین راستا بوده و همه تلاش می‌کنند تا حد بالاتری از منافع را برای فرهنگیان ایجاد کنند.

وی از تلاش عده‌ای برای تاثیر‌گذاری در تصمیم دولت گفت و افزود: متاسفانه برخی افراد با ارائه عدد و رقم سعی دارند دولت را از این موضوع بترسانند تا این لایحه اجرا نشود اما مجلس با رای بسیار بالایی این لایحه را پذیرفته و کاملا دراین باره محکم است.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت لایحه رتبه‌بندی معلمان تصریح کرد: جلسات بررسی این لایحه به صورت مرتب در کمیسیون آموزش مجلس برگزار شده و تصویب این لایحه از ابتدا مد نظر مجلس بود.

وی با بیان اینکه چانه‌زنی‌های دولت و مجلس هم همچنان در حال انجام است افزود: نگرانی ما این بود که با برخی اظهار نظرها، کل لایحه تحت تاثیر قرار بگیرد و طی روزهای گذشته مهم‌ترین چیز برای ما این بود که این لایحه تصویب شود و در بودجه سال 1401 نیز پیش‌بینی‌های لازم درباره این لایحه را انجام خواهیم داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات این بودجه خاطرنشان کرد: 25 هزار میلیارد تومان در بودجه 1401 برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده و امید می‌رود که نقش مثبتی در راستای بهبود وضعیت معلمان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم 10 درصد، مربی معلم 15 درصد علاوه بر افزایش رتبه قبلی، استادیار معلم 12 درصد علاوه بر افزایش رتبه های قبلی، دانشیار معلم 10 درصد علاوه بر افزایش رتبه های قبلی و استاد معلم 5 درصد علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان، افزوده می‌شود.