مجری‌کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به پروژه راه‌آهن اصفهان ـ شهرکرد گفت: پروژه راه‌آهن مبارکه ـ سفیددشت شهرکرد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و مسیر راه‌آهن اصفهان ـ شهرکرد کوتاه‌تر شده است.

به گزارش مبارکه نا؛علیرضا صلواتی ، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن مبارکه ـ سفیددشت ـ شهرکرد و جزئیات پیشرفت این پروژه اظهار داشت: با توجه به جابه‌جایی و تغییر ایستگاه انتهایی پروژه راه‌آهن اصفهان ـ شهرکرد در شهرکرد، طول اولیه این پروژه که 92 کیلومتر بود، اکنون به 89.5 کیلومتر کاهش یافته و فعالیت ایستگاه جدید آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی مجموعه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقلی کشور به‌شمار می‌رود، افزود: پروژه راه‌آهن اصفهان ـ شهرکرد که استان چهارمحال و بختیاری را به شبکه سراسری راه‌آهن متصل می‌کند، در سال 1390 در قالب 4 قطعه فعالیت خود را آغاز کرد که تا پیش از این تنها قطعه دوم این پروژه فعال بود.

مجری‌کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با توضیح پیشینه پروژه راه‌آهن اصفهان ـ شهرکرد ادامه داد: پس از آن در سال 1398 با هماهنگی و تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان برنامه و بودجه و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور امضا شد، هر چهار قطعه این پروژه فعال شد و طی دو سال گذشته، با وجود شرایط دشوار مالی،‌ متوقف نشد.

وی راجع به آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه تصریح کرد: این پروژه در زمان حاضر نزدیک به 57 درصد در بخش زیرسازی و در بخش کل ایستگاه‌ها بیش از 7 درصد پیشرفت داشته است.

صلواتی درباره مشکلات سد راه پروژه راه‌آهن اصفهان ـ شهرکرد ابراز کرد: در ایستگاه سفیددشت، 27 درصد رشد داریم که رشد قابل‌توجهی است و امیدوارم با بهبود شرایط مالی، ‌وضعیت پیشرفت پروژه نیز بهتر شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه راه‌آهن اصفهان ـ شهرکرد می‌تواند تا سال آینده به بهره‌برداری برسد مشروط بر آنکه مشکلات مالی آن برطرف شود.

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان در خصوص مشخصات فنی این پروژه راه‌آهن گفت: از لحاظ فنی این پروژه شامل 5 ایستگاه است که از ایستگاه حسن‌آباد مبارکه آغاز می‌شود‌؛ البته ایستگاه حسن‌آباد تنها نیاز دارد که خطوط آن ساخته شود که این موضوع در دستور کار قرار دارد و تنها لازم است 4 ایستگاه دیگر ساخته شود.

وی افزود: با توجه با اختلاف ارتفاع مبدأ و مقصد پروژه، مسیر راه‌آهن از نقاط کوهستانی عبور می‌کند و شامل 15 رشته تونل به‌طول 6 کیلومتر و 4 پل بزرگ و حدود 400 کالوِرت روی آن اجرا می‌شود.