معاون خدمات شهری شهردار مبارکه گفت: همزمان با آغاز فصل پاییز، حدود ۷۰ تن برگ درختان خزان‌زده از سطح بوستان‌های این شهر جمع‌آوری شد.

به گزارش مبارکه نا؛داوود ایرانپور اظهار کرد: این حجم از برگ درختان که از اوایل آبان‌ماه کار جمع‌آوری آن‌ها از بوستان‌ها و معابر شهری آغاز شده، برای تهیه و تولید کود آلی و کود برگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کود آلی تولید شده از برگ‌های جمع‌آوری شده مجدداً به چرخه فضای سبز باز می‌گردد، ادامه داد: به منظور پاسخگویی به مطالبات شهروندی، جمع‌آوری برگ‌های درختان در بوستان‌های مبارکه با تأخیر انجام شد تا شهروندان از صحنه‌های زیبای پاییزی بهره برده و تنوع رنگ‌های خزانی در خاطرات آنان ثبت شود.

معاون خدمات شهری شهردار مبارکه افزود: تأخیر بیش از حد در جمع‌آوری به موقع برگ‌های خزان زده، مشکلاتی را از نظر محیط زیست شهری و آب‌گرفتگی معابر به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: با آغاز فصل پاییز و به‌منظور جلوگیری از آب‌گرفتگی در پی بارش‌های احتمالی در سطح شهر، معابر شهری پیش از وقوع بارش باران لایروبی شده و نیروهای عملیاتی حوزه معاونت خدمات شهری در آمادگی کامل هستند.

ایرانپور با بیان اینکه جمع‌آوری برگ‌های پاییزی در سطح شهر به صورت مستمر در حال انجام است، خاطرنشان کرد: از ابتدای فصل پاییز تاکنون ۶۰ پاکبان از بخش معاونت خدمات شهری هر روز از ساعت پنج بامداد تا پنج عصر با تلاش‌های خود توانستند حدود ۷۰ تن برگ را از معابر شهری جمع‌آوری کنند.

وی تصریح کرد: عملیات جمع‌آوری برگ‌های پاییزی با استفاده از یک دستگاه خودروی برگ روب و از طریق مکش انجام می‌شود که این دستگاه به طور متوسط کار ۱۰ نفر از کارگران را انجام می‌دهد.