سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت‌: آنچه از کشورهای دیگر نیز خبر می‌رسد، آموزش حضوری در بسیاری از مقاطع بدون انجام واکسیناسیون صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا؛زهرا شیخی مبارکه، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در مورد بازگشایی مدارس گفت: نباید بازگشایی مدارس را منوط به واکسیناسیون بدانیم چنانکه بسیاری از کشورها نیز با رعایت اصول بهداشتی اقدام به آموزش حضوری کرده اند.

وی ادامه داد:آنچه از کشورهای دیگر نیز خبر می‌رسد، آموزش حضوری در بسیاری از مقاطع بدون انجام واکسیناسیون صورت گرفته است، ایران نیز می‌تواند با رعایت کامل اصول بهداشتی به سمت آموزش حضوری قدم بردارد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:در دو سال گذشته متوجه ضعف‌های بسیار آموزش مجازی شدیم، خانواده‌ها ازآن شرایط رضایت کافی نداشته اند، سطح سواد در برخی از خانواده‌ها به حدی نبود که بتوانند در کنار دانش آموزان قرار گیرند و به آن‌ها کمک کنند.

وی افزود:فارغ از مواردی که اشاره شد موضوعات پرورشی و ارتباطلات اجتماعی دانش آموزان به واسطه قرار گرفتن در منزل دچار وضعیت نامناسبی شده است.

شیخی اضافه کرد:با توجه به اینکه آموزش و پرورش از آغاز سال به تدریج آموزش حضوری را در مراکز کمک تراکم و کم جمعیت آغاز کرده است، تمایل نیز این است که بدون در نظر گرفتن درصد دانش آموزان واکسینه با رعایت مسائل و شیوه نامه‌های بهداشتی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی برگردیم.

وی گفت:موضوع دیگری که در این میان وجود دارد این است که افراد سالمند و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و به طور کلی بزرگسالانی که این دانش آموزان با آن‌ها در ارتباط هستند نیز واکسینه شده اند از سوی دیگر آمار معنی داری از ابتلای افرادی که در سنین دانش آموزی هستند نیز مشاهده نمی‌شود.

وی در پایان گفت:از این رو منعی برای بازگشایی مدارس وجود نخواهد داشت، چرا که می‌توان همچون سایر کشورهای درگیر این بیماری با رعایت مسائل بهداشتی به سراغ آموزش حضوری رفت و جلوی آسیب‌های به وجود آمده از آموزش مجازی را گرفت.