رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: بانک‌ها مکلف به تمدید وام ودیعه مسکن هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره تمدید وام ودیعه مسکن و سنگ اندازی برخی از بانک‌ها در پرداخت این وام، گفت: متاسفانه در زمینه ارائه وام ودیعه مسکن یک نا هماهنگی بین بانک مرکزی  و بانک‌های عامل وجود دارد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ما به وزارت راه و شهرسازی این بود که در شورای عالی مسکن این موضوع حل شود چرا که در این شورا هم نماینده بانک‌ها و هم وزیر اقتصاد و امور دارایی حضور دارد، افزود: تصمیمات در این زمینه اتخاذ شده و بانک‌ها مکلف هستند وام ودیعه مسکن را تمدید کنند و فقط به یک هماهنگی نیاز است.

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه از بانکها درخواست داریم در این شرایط سخت اقتصادی و کرونایی که برای مردم به وجود آمده همراهی بیشتری با مردم داشته باشند و تنها نگاه صنفی نداشته باشند، اظهار کرد:همه   بانک‌های دولتی و خصوصی نماینده حاکمیت و جزئی از این نظام هستند لذا لازم است تا با مردم همراهی بیشتری کنند.

رضایی در پایان بیان کرد: از بانک‌ها تقاضا داریم در این شرایط به مردم خصوصا هموطنانی که مستجر و در بحث ودیعه مشکل دارند، کمک کنند تا از این شرایط سخت کرونایی هم عبور کنیم.

محمدرضا رضایی‌کوچی پیش از این در جمع خبرنگاران از برگزاری جلسه شورای عالی مسکن در روز چهارشنبه (14 مهر ماه) با حضور رئیس جمهور خبر داده بود.