فرماندار مبارکه گفت: از مجموع ۱۵۹ فرد ثبت نامی، ۱۱۱ نفر تایید صلاحیت و ۳۳ نفر رد صلاحیت شدند و ۱۵ نفر نیز انصراف دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، اصغر هدایت روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن ۲ رُخداد سیاسی مهم انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا اظهار داشت: انتخابات بعنوان تجلی مردم‌سالاری دینی در قانون اساسی و به مثابه آوردگاه حضور سیاسی شهروندان برای تعیین سرنوشت، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی یادآور شد: ۴۲ انتخابات در ۴۳ سال گذشته در کشور برگزار شده که هر کدام از آنها متناسب با شرایط و زمان و موقعیت برگزاری آن از حساسیت خاصی برخوردار بوده است.

فرماندار مبارکه افزود: انتخابات در ایران یکی از سالمترین و مردمی‌ترین انتخابات در دنیاست که این رخداد سیاسی با حضور قابل ملاحظه مردم برگزار می‌شود.

وی حضور مردم در انتخابات را بعنوان یکی از افتخارات با ارزش نظام اسلامی توصیف و تصریح کرد: هرچه این حضور پُررنگتر و پُرشورتر باشد دولت مستقر، قوت و قدرت بیشتری خواهد کرد که همین مساله موجب افزایش جایگاه و اقتدار نظام در عرصه بین‌المللی خواهد شد.

هدایت خاطرنشان کرد: مشارکت گسترده مردم در انتخابات برای نظام اسلامی، امنیت‌زا، اقتدارآفرین و آرامش‌بخش است و همه ما موظفیم برای تحقق مشارکت حداکثری در این عرصه سرنوشت‌ساز تلاش کنیم.

وی بیان کرد: اگرچه امروز مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجهند اما حضور ملت ایران در انتخابات، زبانزد جهانیان است و هیچگاه از دفاع از نظام اسلامی دست برنخواهند داشت.

فرماندار مبارکه گفت: شور و حال انتخاباتی مردمی این شهرستان روزبه‌روز با نزدیکتر شدن به زمان برگزاری این رویداد سیاسی بیشتر می‌شود.

وی از اصحاب رسانه، گروه‌های مرجع و شخصیت‌های اثرگذار و تریبون‌دار در شهرستان مبارکه نیز خواست تا با حُسن استفاده از امکانات موجود، نقش‌آفرینی کنند و مدیریت افکار عمومی را به سمت و سوی انتخابات سوق دهند.

هدایت با بیان‌اینکه اقتدار کشور برگرفته از حضور مردم در صحنه‌های مختلف دفاع از نظام است، تصریح کرد: دشمنان نظام بدنبال این هستند که مردم ایران را از حضور در انتخابات دلسرد کنند اما همه باید هوشیار باشیم و بدانیم که پشت کردن به انتخابات به معنای پشت کردن به انقلاب است.

وی با بیان اینکه ملت ایران باردیگر با حضور پرشور در انتخابات ۲۸ خردادماه برگ زرین دیگری به دفتر افتخارات نظام می‌افزایند، اظهار داشت: تبیین اقدامات و خدمات ارزشمند نظام اسلامی بعد از انقلاب تاثیر بسیاری در افزایش شور و نشاط مردم خواهد داشت و شور و نشاط انتخاباتی با شعور سیاسی، حضور حداکثری مردم را رقم خواهد زد.

۷۸ درصد داوطلبان شوراهای شهر در مبارکه تایید صلاحیت شدند

فرماندار مبارکه همچنین از تایید صلاحیت ۷۸ درصد از داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها توسط هیات اجرایی و نظارت در این شهرستان خبر داد و گفت: از مجموع ۱۵۹ فرد ثبت نامی، ۱۱۱ نفر تایید صلاحیت و ۳۳ نفر رد صلاحیت شدند و ۱۵ نفر نیز انصراف دادند.

وی ادامه داد: ۲۲ نفر از داوطلبان انتخابات شورای شهرستان که صلاحیت آنها در هیات نظارت بر انتخابات مبارکه رد شده بود و نسبت به این موضوع شکایت داشتند پس از رسیدگی به شکایت آنها در هیات نظارت استان، تایید صلاحیت شدند.

هدایت افزود: ۱۱۱ نامزد برای عضویت در شوراهای اسلامی شهرهای هفتگانه شهرستان با هم به رقابت می‌پردازند که شهر مبارکه با ۳۶ نفر دارای بیشترین داوطلب است.

به گفته فرماندار مبارکه، شهرهای طالخونچه و زیباشهر هر کدام با ۱۷ داوطلب، دیزیچه با ۱۴ داوطلب، کرکوند با ۱۰ داوطلب، مجلسی با ۹ داوطلب و دهسرخ با هشت داوطلب، در مراتب بعدی عضویت در شوراهای اسلامی منطقه هستند.

وی بیان کرد: از مجموع بیش از ۲۰۰ داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی ۲۴ روستای ۲ بخش شهرستان نیز ۱۷۰ نفر تایید صلاحیت شدند و انتخابات در تمام شهرها و روستاهای شهرستان مبارکه از حد نصاب لازم برخوردار است.