۸۵ نفر از مددجویان اردوگاه کرامت پس از بهبود، ترخیص شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،فرماندار مبارکه هنگام بازدید فرمانده سپاه صاحب الزمان و مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از اردوگاه کرامت گفت: از زمان افتتاح این اردوگاه، تاکنون ۸۵ نفر از مددجویان، پس از گذراندن مراحل درمان، آموزش، کارورزی و حرفه آموزی، صیانت و اقدامات بعد از ترخیص به جامعه بازگشتند.

اصغر هدایت افزود: این اردوگاه به عنوان بزرگترین اردوگاه کرامت در کشور، ظرفیت پذیرش ۳۰۰ نفر را دارد که با اجرای طرح توسعه، تا ۱۵۰۰ نفر نیز قابل افزایش است.

وی گفت: در حال حاضر، به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اردوگاه تنها با ظرفیت ۲۰۰ مددجو در حال فعالیت است.فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان نیز در این بازدید گفت: اردوگاه کرامت با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و جمع آوری معتادان متجاهر و با هدف درمان و مهارت آموزی، صیانت و سالم سازی این افراد راه اندازی شده است.

سردار مجتبی فدا درباره طرح حافظان سلامت استان که با محوریت دانشگاه علوم پزشکی در حال اجراست هم گفت: تاکنون، حدود ۵۸ درصد از جمعیت استان غربالگری شده اند که این عدد در شهرستان مبارکه حدود ۹۰ درصد است.

وی ابراز امیدواری کرد با غربالگریِ تمام جمعیت استان، گام مهمی در کاهش تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها برداشته شود.

مهندس عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه هم گفت: این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی خود، تا حد امکان، کمک‌های لازم را برای توسعه این اردوگاه و حمایت از جوانان شهرستان و استان با هدف رها شدن از بند این معضل اجتماعی انجام خواهد داد.

رجبی، مدیر اردوگاه کرامت استان اصفهان هم گفت: برای اجرای طرح توسعه این اردوگاه، حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که شرایط برای پذیرش ۱۵۰۰ مددجو به صورت همزمان فراهم شود.

اردوگاه کرامت در شهرستان مبارکه به عنوان سومین و بزرگترین اردوگاه در کشور، با ۲۵ کارمند فعالیت است.