دیزیچه میزبان بیش از 15 هزار زائر بود+ تصاویر
شناسه خبر : 51021 | تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰:۰۸ |

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، همزمان با فرا رسیدن 21 ماه رمضان و شهادت حضرت علی (ع)، مراسم بزرگ سوگواری با حضور گسترده مردم در شهر دیزیچه برگزار شد.

مردم دیزیچه با حضور در امامزاده سلیمان(ع) به سوگ و عزاداری نشستند.

آیین تعزیه و شبیه خوانی در شهر دیزیچه در جوار امامزاده سلیمان(ع) برگزار می شود و مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است.

مسئول امور اجرایی و خدمات شهری شهرداری دیزیچه در گفت و گو با مبارکه نا با اشاره به میزبانی دیزیچه از 15 هزار زائر تصریح کرد: هر ساله در روز 21 ماه رمضان، طبق سنت هرساله، مراسم عزادارای و بازار با حضور مردم و زائران در جوار امامزاده سلیمان(ع) شهر دیزیچه برگزار می شود و امسال دیزیچه میزبان بیش از 15 هزار نفر بود.

آیت الله اصلانی با بیان اینکه در شهر دیزیچه سنتی بوده که بازاری در جوار امامزاده سلیمان(ع) برای زائران ایجاد می شد و زائران هم از این بازار استفاده می کردند، گفت: در کنار عزاداری ها و برنامه های فرهنگی، در شهرامسال با حضور حدود 550 نفر از کسبه از شهرها و شهرستانی همجوار، بازار بزرگی در شهر ایجاد کرده اند.

وی با اشاره به همکاری برخی از دستگاه های شهرستان برای برگزاری این برنامه افزود: فرمانداری، نیروی انتظامی، سپاه، آموزش و پرورش، اوقاف و امورخیریه شهرستان، هیئت امناهای مساجد، آتش نشانی و خدمات ایمنی، خدمات شهری و واحدهای مختلف شهرداری در برگزاری این مراسم همکاری کردند.

به گزارش مبارکه نا، برنامه 21 ماه مبارک رمضان در دیزیچه طبق صحبت های مردم قدیمی شهر قدمت بیش از 50 سال دارد.

 

انتهای پیام/


ثبت دیدگاه
    • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در پایگاه خبری مبارکه نا منتشر خواهد شد.
    • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.