شناختن راه و اهداف شهدا و ادامه دادن آن ها اهداف برگزاری یادواره است
شناسه خبر : 48461 | تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰:۰۳ |

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، یادواره «شهید آبروی محله» شهرستان مبارکه امشب، همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت رضا نصوحی در گلزار شهدای محله دهنو مبارکه برگزار شد.

شناختن راه و اهداف شهدا و ادامه دادن آن ها اهداف برگزاری یادواره است

فرمانده سپاه شهرستان مبارکه در گفت و گو با مبارکه نا با بیان اینکه شهدا، آبروی محله، شهر، استان و کشور محسوب می‌شوند، تصریح کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به این معنا است که راه و اهداف شهدا را خوب بشناسیم و آن را ادامه دهیم.

سرهنگ محمد نصر اصفهانی با اشاره به اینکه از شاخصه‌های مهم شهدا ولایت مداری بود، گفت: ولایتمداری یعنی اینکه شهدای والامقام فرمان امام راحل را با جان و دل می‌شنیدند و به آن عمل و آن جا که لازم بود جانفشانی می‌کردند.

وی با تاکید بر توسعه برنامه‌های یادواره شهدای این شهرستان تصریح کرد: یادواره شهدا آبروی محله ما در نقاط مختلف شهرستان مبارکه برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه مبارکه بیان کرد: هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا آبروی محله قدردانی از خانواده‌های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و معرفی شهدا به نوجوانان و جوانان است.

وی اظهار کرد: شهدای گرانقدر و همیشه جاوید افتخار ملت ایران هستند و یاد و خاطره این عزیزان هرگز از خاطره ملت ایران پاک نخواهد شد.

سرهنگ نصر اصفهانی با اشاره به ناامنی های منطقه، امنیت کنونی کشور را به برکت خون شهدا دانست و خاطرنشان کرد: شهدا بهترین مسیر را برای رسیدن به لقاالله طی کردند.

وی با بیان اینکه شهدا و خانواده های آن ها به ما آبرو و عزت بخشیدند، عنوان کرد: عزت و استقلال کشور را مدیون خون شهدا دانستیم.

فرمانده سپاه مبارکه افزود: در طول 8سال دفاع مقدس دشمن تمامی تلاش خود را به کار برد از بمب های شیمیایی گرفته تا تسلیحات مدرن آمریکایی وصهیونیستی استفاده کرد تا انقلاب اسلامی را به یک انقلاب شکست خورده و ضعیف تبدیل کند.

وی ادامه داد: اما برخلاف میل باطنی آن ها خداوند متعال با امدادهای غیبی خود از انقلاب اسلامی که برگرفته از حرکت هیهات منا الذله حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و عواطف مردم حمایت کرد و آرزوی دشمنان اسلام را با شکستشان به یاس ونا امیدی تبدیل کرد.

سرهنگ نصر اصفهانی اظهار کرد: این یادواره برای بزرگداشت رشادت های شهدای محله دهنو شهر مبارکه و شهید جهادگر رضا نصوحی برگزار شده است.

 

رضا نصوحی در سال 62 در عملیات خیبر به شهادت رسید

شهید جهادگر رضا نصوحی در مرداد ماه 1334 در شهرستان مبارکه به دنیا آمد، وی سال 1353 در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه جندی شاپور اهواز قبول شد و در سال 1357 فارغ التحصیل شد.

شهید نصوحی از رهبران مبارزه با رژیم ستم شاهی در شهرستان مبارکه بود به طوری که در جمعه خونین اصفهان (5 رمضان) دستگیر و شکنجه شد.

پس از پیروزی انقلاب با همکاری او جهاد سازندگی مبارکه در سال 1358 تاسیس شد، با شروع جنگ تحمیلی به جبهه های حق علیه باطل به مناطق روستایی و شهری آسیب دیده خدمت رسانی کرد.

حاج رضا نصوحی در صبح روز چهار شنبه، چهارم اسفند 1362 در عملیات خیبر، در منطقه ی عملیاتی جزیره ی مجنون، با ترکش خمپاره، به شهادت رسید و مانند امام حسین(ع)، سرش را تقدیم خدا کرد.

بدن بی سر شهید رضا نصوحی در گلستان شهدای محله دهنو مبارکه به خاک سپرده شده است.

انتهای پیام/


ثبت دیدگاه
    • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در پایگاه خبری مبارکه نا منتشر خواهد شد.
    • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.