حمله تک تیراندازهای داعش به زوار
شناسه خبر : 16823 | تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲:۳۴ |

به گزارش مبارکه نا به نقل از تهران پرس، همزمان با ۲۵ محرم الحرام و شهادت چهارمین امام شیعیان جهان، حضرت زین العابدین (ع)، هزاران شیفته اهل بیت برای زیارت مقام این رهسپار شهر داقوق شدند.

“امیر خوا کرم” رئیس شورای شهر “داقوق” گفت: انتظار می‌رود بیش از ۲۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کنند.

در این حال یک منبع امنیتی به “سومریه نیوز” گفت: شامگاه دیروز چهارشنبه، در پی حمله تک تیراندازهای داعش به کاروان زوار در روستای “الوحده” از توابع شهر داقوق در ۳۵ کیلومتری جنوب کرکوک، یکی از زائران به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

این منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد: بدنبال این حادثه، نیروهای پلیس عراق و پیشمرگه این منطقه را به محاصره خود درآوردند.

رئیس شورای شهر داقوق گفت : بیش از ۲۰ هزار زائر برای زیارت مقام زین العابدین (ع) در شهر داقوق به سر می‌برند و نیروهای امنیتی و پیشمرگه کرد برای حفظ جان زایران، اوضاع امنیتی را کنترل می‌کنند.

مقام حضرت زین العابدین (علیه السلام) در روستای “زین العابدین” از توابع منطقه داقوق در استان کرکوک قرار دارد و هرساله هزاران تن از دوستداران آن امام همام از استان‌های مختلف عراق و دیگر کشورهای عربی و غیر عربی برای زیارت رهسپار این مکان می‌شوند.

حضرت زین العابدین (علیه السلام)، چهارمین امام شیعیان در ۲۵ محرم سال ۹۵ هجری در سن ۵۷ سالگی به شهادت رسید و در قبرستان بقیع در جوار مزار عموی بزرگوارش امام حسن (ع) به خاک سپرده شد.


ثبت دیدگاه
    • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در پایگاه خبری مبارکه نا منتشر خواهد شد.
    • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.