حجت الاسلام موسوی گفت: اخلاق مهمترین و اساسی ترین ابزار در رویدادهای اجتماعی اسلام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،حجت الاسلام سید «مهدی موسوی» به موضوع ترویج خوبی ها و نهی از زشتی و منکرات اشاره کرد و اظهارداشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر و ترویج خوبی ها در جامعه نیازمند آداب و رسوم و رعایت اصول است.

امام جمعه مبارکه افزود: اخلاق و رعایت اصول اخلاقی از مولفه های مهم در این مقوله است و اخلاق مهمترین و اساسی ترین ابزار در رویدادهای اجتماعی اسلام بوده که همواره باید مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه با بداخلاقی و توهین امکان ترویج خوبی ها و جلوگیری از گسترش زشتی ها امکان پذیر نیست، تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص)، گسترش خوبی ها را عامل مبعوث شدن خود نامیده اند و همواره با رعایت اخلاق این خوبی ها را توسعه داده اند و این کار همواره برای تبلیغ دین هم مورد استفاده قرار می گرفت.

*آمران به معروف خود عامل باشند

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند شناخت است، اظهارداشت: خوب و بدها را باید شناخت و با دقت عمل و رعایت احکام آن پیش برویم.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در امر به معروف و نهی از منکر عامل بودن خود فرد است چرا که برخی از افراد یک سری از مسائل را به دیگران تذکر می دهند در حالی که خودشان اصلا رعایت نمی کنند و این بازتاب بدی را برای جامعه خواهد داشت.

امام جمعه مبارکه یادآورشد: برای برخی از مردم جامعه جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را نشناخته اند و نسبت به چنین اقدامی واکنش نشان می دهند که باید اصل و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در پیشرفت جامعه و برون رفت از مشکلات را تبیین کرد.