دکتر صالحی گفت: جلسات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در دومین روز بررسی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم با حضور وزرای نیرو، راه و شهرسازی و نفت و دادگستری برگزار شد و وزرای پیشنهادی برنامه‌های خود را تشریح و نمایندگان دغدغه‌های خود را در این حوزه مطرح کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،جلسات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در دومین روز بررسی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم با حضور قاسمی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو، اوجی، وزیر پیشنهادی نفت، اسماعیلی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی و رحیمی، وزیر پیشنهادی دادگستری برگزار شد.

دکتر صالحی، نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در دومین روز بررسی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم با حضور وزرای نیرو، راه و شهرسازی و نفت و دادگستری برگزار شد و وزرای پیشنهادی برنامه‌های خود را تشریح و نمایندگان دغدغه‌های خود را در این حوزه مطرح کردند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون در نشست با وزیر پیشنهادی نیرو از بحران کم‌آبی و وضعیت قطعی آب و برق ابراز نگرانی و بر ضرورت رعایت حقابه‌های شرب، کشاورزی، صنعت و محیط‌زیست تأکید کردند؛ حل معضل کمبود آب به‌صورت ریشه‌ای و بنیانی و با نگاه ستادی و غیرسیاسی، توجه به استحصال انرژی‌های نو به‌ویژه خورشیدی و بادی، توجه به امنیت غذایی، استفاده از نیروهای متخصص، اصلاح الگوی کشت و سیستم آب‌رسانی کشاورزی و همچنین مدیریت مصرف آب ازجمله مباحثی است که اعضای کمیسیون در نشست با وزیر پیشنهادی نیرو مطرح کردند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی نفت اولویت‌های کاری خود برای رفع چالش‌های پیش روی صنعت نفت را تشریح کرد و نمایندگان توجه جدی به بومی‌سازی امکانات و تجهیزات صنعت نفت، تکریم منابع انسانی و بهره‌گیری از توان نیروهای متعهد و متخصص را موردتوجه قراردادند.

وی اضافه کرد: نمایندگان همچنین در نشست با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بر ضرورت رفع نقاط حادثه‌خیز، ارائه برنامه جامع و راهکارهای عملیاتی برای کاهش تصادفات جاده‌ای، توسعه حمل‌ونقل ریلی و هوایی، تکمیل و رفع مشکلات مسکن مهر و بهسازی و ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری تأکید کردند.

نماینده مبارکه بیان کرد: نمایندگان در جلسه با وزیر پیشنهادی فرهنگ انتظارات و دغدغه‌های خود در حوزه فرهنگ را مطرح کردند؛ اعضای کمیسیون در این نشست مطرح کردند که کرونا مشکلات زیادی را برای هنرمندان ایجاد کرد و ضروری است به وضعیت این قشر سروسامان داد و حمایت لازم را از هنرمندان آسیب دیده از کرونا داشت.

وی اظهار کرد: توجه جدی به حوزه فرهنگ، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای در استان‌ها، رسیدگی به معیشت هنرمندان، تکریم اصحاب فرهنگ و هنر، تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر و ایجاد بازارچه‌های عرضه محصولات ازجمله مواردی است که نمایندگان در نشست با وزیر پیشنهادی مطرح کردند.

دکتر صالحی گفت: اعضای کمیسیون در نشست با وزیر پیشنهادی دادگستری بر ضرورت تقویت سازمان تعزیرات و تشدید نظارت‌ این سازمان بر سلامت مواد غذایی و قیمت‌ها، کاهش اطاله دادرسی، احیای حقوق عامه، استفاده از قضات پاک دست، تسهیل دسترسی مردم به دادگستری، مبارزه با مفاسد قضایی و رفع موانع تولید تأکید کردند.