بعد از گذشت پنج سال از یکسان سازی قبور شهدای شهر طالخونچه ، حجله های قبور شهدا نصب خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،کی میشود مقایسه کرد ارزش تصویری را که مادر شهید با دست خودش در حجله فرزند قرار میداد با تصویر بی روح حک شده روی سنگ مزار؟
موج پرچم کنار مزار شهید را با چه چیز مقایسه کنیم،از صحنه نشستن مادر شهید کنار مزار فرزندش چطور بگذریم؟
درست پنج سال پیش ،پروژه یکسان سازی قبور شهدا در کل کشور و همچنین در شهر طالخونچه کلید خورد، طرحی که دو سال بعد با مخالفت رهبری مواجه شد.
رهبری در خصوص مزار شهدا اینطور بیان کردند که:«این شکل، شکل طبیعی است. هیچ لزومی ندارد که ما این را صاف کنیم، به خیال اینکه میخواهیم زیباسازی کنیم. زیبایی هر جایی و هر چیزی به حَسَب خودش است…»
در آستانه چهار دهمین یادواره شهدای شهر طالخونچه ، با حضور مسئولین شهری و شهرستانی و بسیجیان شهر طالخونچه ، حجله های مزار شهدا مجدداً نصب شد .
امام جمعه شهر در این مراسم با اشاره به اهمیت توجه به روحیه و معنویت فضای گلستان های شهدا گفت : مدت زیادی بود که بنا داشتیم این مهم را انجام دهیم که به حول و قوه الهی و با یاری ستاد یادواره شهدا و شهرداری و شورای اسلامی، این حرکت بزرگ امروز انجام شد.
فرماندار شهرستان مبارکه ضمن تاکید بر اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی و با اشاره به شرایط ویژه کشور و شهرستان گفت : امروز در شرایط ویژه ای به سر می‌بریم ، بنا نداریم مراسمات مذهبی را با عموم وقایع جامعه مقایسه کنیم ، اما در شرایط حاضر ، حفظ امنیت جانی شهروندان ، مهمترین وظیفه ما است.
وی با اشاره به اهمیت پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت افزود: افتخار می کنیم که در دورانی زندگی می‌کنیم که این شهدا و فضای ارزشمند گلستان های شهدا را درک کرده ایم.