فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه:سالروز تاسیس نهاد ولایی، مردمی و انقلابی سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت نشان از هوشمندی و ابتکار عمل حضرت امام (ره) برای پاسداری همه جانبه از انقلاب اسلامی بود

سرهنگ پاسدار علی اصغر عطایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه به مناسبت فرارسیدن دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گو باخبرنگارمبارکه نا اظهار داشت:سالروز تاسیس نهاد ولایی، مردمی و انقلابی سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت نشان از هوشمندی و ابتکار عمل حضرت امام (ره) برای پاسداری همه جانبه از انقلاب اسلامی بود.سپاه یک نهاد انقلابی برای دفاع از ارزش ها و زمینه ساز برای خدمات در عرصه های مختلف به ملت شریف ایران است.

وی افزود:سپاه پاسدارن در دهه ۶۰ همواره از مرزهای کشور دفاع کرد و در کنار مردم و انقلاب قرار گرفت،با پایان جنگ تحمیلی ماموریت سپاه پایان پیدا نکرد و در عرصه های مختلف سازندگی،خدماتی و کمک به دولت ها در قالب قرارگاه خاتم النبیا در پروژه های بزرگ اقتصادی،تولیدی و کمک به چرخه تولید فناوری هسته ای، بالابردن توان دفاعی کشور در حوزه های دفاعی،پهبادی نقش آفرینی بی بدیلی داشته است.

عطایی گفت:هرکجا نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول ۴۲ سال نیاز به حضور و خدمت رسانی داشته، سپاه  در آن عرصه پیشتاز بوده است. و در حوادث غیر مترقبه نظیر سیل و زلزله همیشه در کنار مردم بوده است. همچنین طی این ۴۲ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته،سپاه در عمق بخشی خارجی و صدور افکار انقلابی در منطقه غرب آسیا گام های مثبتی برداشته است.دیگر اقدامات برجسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مبارزه با نظام سلطه و شکست دشمنان نظام،مقابله با توطئه های دشمنان در کشورهای سوریه،عراق و خنثی سازی فتنه های سال های ۸۸و ۹۸ بوده است.

سرهنگ عطایی بیان کرد:ناحیه مقاومت بسیج شهرستان درعرصه های مختلف دفاعی،امنیتی،فرهنگی،سیاسی و.. همواره پیشتاز بوده و با ارائه فعالیت های متنوع در کنار مردم قرار گرفته،بخشی از این خدمات به شرح زیر است:

دفاعی و امنیتی

راه اندازی گشت های رضویون در قالب گشت های ۵ نفره توسط بسیجیان پایگاه های بسیج محلات در حوزه دفاعی و امنیتی در کنار نیروهای نظامی و انتظامی قرار گرفته است.

اقتصادی

با راه اندازی ۶۰ قرض الحسنه در محلات مختلف در کارآفرینی، کمک به اشتغال و رفع بیکاری همچنین زمینه سازی برای رفع بیکاری و اشتغال جوانان اقدامات موثری را انجام داده است.

اجتماعی

تهیه ۷۰ جهیزیه جهت نوعروسان وخانواده های نیازمند، همچنین فعال سازی ۹محله طرح کرامت جهت مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی، تقویت و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی برنامه هایی ارائه شده است.

فرهنگی

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برگزاری یادواره های شهدا، شهید آبروی محله، برگزاری مراسم روز حماسه و ایثار شهرستان و پیگیری جهت کنگره ملی سرداران و ۶۰۰ شهید شهرستان با راه اندازی ۱۷ کمیته تخصصی در حال پیگیری و اجرا است.

 سیاسی

در قالب نهضت روشنگری جهت انتخابات سال جاری، تلاش برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای ،تلاش برای انتخاب اصلح هوشمندانه و انقلابی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اقدامات موثری داشته است.

 قرارگاه حافظان سلامت و مبارزه با کرونا در سطح شهرستان

با راه اندازی ۶۰ قرارگاه در ۳ ماموریت معنویت،سلامت و معیشت از سال گذشته برنامه های زیادی باهمکاری شبکه بهداشت و درمان در راستای کمک به طرح های بهداشتی و درمانی همچنین در حوزه معیشت با به میدان آوردن ظرفیت خیرین و ائمه جمعه در راستای تهیه بسته های بهداشتی و درمانی و معیشتی در ۷ مرحله اقدامات موثری انجام شده است.