فرماندار مبارکه گفت: در ۱۲ روز سپری شده از سال جدید، ۲۳۰ شهروند مبارکه ای به ویروس کرونا مبتلا شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،اصغر هدایت روند افزایشی بیماران کرونایی در این شهرستان را نگران کننده توصیف کرد و افزود: با توجه به صعودی شدن آمار مبتلایان در این شهرستان، از همشهریان تقاضا داریم که در روز ۱۳ فروردین به مصوبه‌های ستاد کرونا توجه ویژه داشته باشند و با در خانه ماندن، از ابتلای خود و اطرافیان به این ویروس منحوس جلوگیری کنند.

هدایت اظهار داشت: وضعیت شهرستان مبارکه از لحاظ درگیری با بیماری کرونا اکنون نارنجی است.

وی هشدار داد: آمار نشان می‌دهد در روزهای آینده با افزایش شمار مبتلایان مواجه خواهیم بود.

فرماندار مبارکه خاطرنشان کرد: در صورت ادامه روند موجود و بی توجهی مردم نسبت به توصیه ها، وضعیت شهرستان از نارنجی به قرمز تغییر یافته و ناگزیر به اعمال محدودیت های شدیدتر در سراسر شهرستان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با توجه به احتمال آغاز موج چهارم کرونا از شهروندان تقاضا داریم ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی ویژه استفاده از ماسک، از عادی انگاری شرایط و مسافرت‌های غیرضروری و دورهمی‌ها اجتناب کنند.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر در استان اصفهان ۱۲ شهرستان در وضعیت زرد(خطر متوسط)، سه شهرستان در وضعیت آبی(کم خطر)، شهرستان های اصفهان، مبارکه، لنجان، تیران و کرون و نجف آباد در وضعیت نارنجی(پرخطر) و ۲ شهرستان گلپایگان و خوانسار در وضعیت قرمز(بسیار پرخطر) قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، حدود ۷۷۸ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

بر اساس مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، سفر به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.