رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه ازاجرای طرح آرامش بهاری در 3 امامزاده مبارکه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،سیروس منتظم با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شهرستان مبارکه اظهار داشت: طرح آرامش بهاری در امامزادگان حلیمه خاتون کرکروند، عزالدین و امامزاده شاه سلیمان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه شهرستان مبارکه در مجموع 17 امامزاده دارد، ابراز داشت: در پنج امامزاده فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با قدرت بیشتری برگزار میشود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه با بیان اینکه برپایی سفره‌های هفت سین ومراسم تحویل سال در همه امامزادگان شهرستان انحام شده است، افزود: خیمه‌های معرفت و اعزام مبلغان را در سه امامزاده شهرستان داشتیم که البته با توجه به قرار گرفتن مبارکه در وضعیت نارنجی کرونا فعالیت این خیمهها محدود شد.

وی با بیان اینکه توزیع بسته‌های معیشتی و تبرکات مهدوی را در امامزادگان شهرستان داشتهایم، گفت: به دلیل اینکه این اقدام توسط هیئت امنا دنبال شده است هنوز آماری از تعداد بسته‌های تهیه شده در دست نیست.

منتظم گفت: پخت غذای گرم نیز در امامزادگان و به ویژه امامزاده نصرالدین محمد و حلیمه خاتون انجام شده است و همچنان ادامه دارد.

وی همچنین به توزیع 30 بسته معیشتی قبل از تحویل سال برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و روحانیان نیازمند اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی هر یک از این بسته ها 250 هزار تومان بوده و سعی کردیم به افراد نیازمند واقعی تقدیم کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه در ادامه به پیشنهاد نامگذاری یکی از میادین شهر مبارکه به نام وقف اشاره کرد و گفت: این درخواست به شورای شهر و شهرداری این شهر ارائه شده است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم معرفی واقفان زن مبارکه اظهار داشت:  در این زمینه وقف نامه‌ای از بانویی داریم که دارای 800 سال قدمت است و باید این واقفان را به همه مردم بشناسانیم.

منتظم در ادامه با بیان اینکه بخش زیادی از موقوفات شهرستان مبارکه در اراضی کشاورزی است، ادامه داد: در این زمینه با جهادکشاورزی و منابع طبیعی رایزنی‌هایی را برای احیای موقوفات داشتیم و به زودی در این زمینه تحولات خوبی را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه برای تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های موقوفه شهرستان نیز با رئیس دادگستری و دادستان شهرستان رایزنی داشتیم که به صورت شفاهی موافقت خود با این موضوع را اعلام کردهاند و قرار است در جلسه آینده در این زمینه به نتیجه نهایی برسیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه با بیان اینکه در سال گذشته 36 سند جدید برای موقوفات شهرستان مبارکه صادر شده است، ابراز داشت: سه مورد از این اسناد مربوط به زمین‌های کشاورزی بود که این امر را میتوان موفقیت بزرگی دانست.