نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت اینترنت ملی، گفت:وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کوتاهی هایی در این زمینه کرده است،از داخل مجلس فریاد نماینده ها نیز بلند است وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات وایجاد بستری برای توسعه شبکه زیرساخت امن و پایدار ملی در ایران است.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،دکتر پروین صالحی در نشست خبری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اشاره به گره هایی در مسیر قانونی تولید داخلی کرد و گفت: یکی از راهکار هایی که باعث برون رفت از مشکلات اقتصادی میشود تکیه بر اقتصادمقاومتی و حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان است، به طوری که شوق تولید و کار آفرینی در بین کارخانه داران و.. تقویت شود.البته در برخی موارد باید قوانین نیز اصلاح شود.

وی افزود: مسائل اقتصادی در سال گذشته نقطه ضعف اساسی کشور بود،هچنین دعوت از مردم بدون آموزش و اطلاع از فراز و نشیب های بازار بورس یکی دیگر از معضلات اقتصادی بود که آسیب های جدی به معیشت و اقتصاد برخی از خانواده ها وارد کرد.

صالحی در خصوص چندنرخی بودن کالاها در بازار شب عیدخاطر نشان کرد: این مسئله فقط مشکل شهرستان نیست و ما در کل کشور باآن روبرو هستیم،وزارت صمت و جهادکشاورزی نشست های فوری و اضطراری زیادی در این زمینه انجام داده اند و طبق گزارش هایی که به مجلس رسیده گفته میشود در تامین کالا و اقلام اساسی کسری نداریم و مشکل اصلی در توزیع  اقلام است. همچنین وزیر اقتصاد و کشاورزی قول داده اند در توزیع اقلام مثل مرغ و.. نظارت های بیشتری وجود داشته باشد.

وی بابیان اینکه اقتصاد کشور بیمار است تصریح کرد: وقتی که حضور دلالان و سوداگران اقتصادی در معاملات پررنگ میشود ماهیت بیماری اقتصاد بروز پیدا میکند.لذا هرجابه مشکل برمیخوریم از جهت حضور سوداگران اقتصادی است که باعث نارضایتی تولید کننده و مصرف کننده میشود.خوشبختانه باپیگیری های مجلس و قوه قضاییه در تلاش هستیم این واسطه ها را حذف کنیم و از دخالت های بیجا در زمینه توزیع اقلام جلوگیری کنیم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:در کشور ارگان های مختلفی قرار دارد که مسئولیت هایی در زمینه فرهنگ دارند از جمله تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی،اوقاف و اداره امور خیریه همچنین دستگاه های دیگر که به نوعی مدعی در حوزه فرهنگ هستند؛ برخی میگویند گاهی موازی کاری هایی در این زمینه صورت میگیرد بنده معتقدم این موازی کاری نیست بلکه پتانسیل بسیار بالا جهت ارتقا مباحث فرهنگی است که اگر همه دستگاه های دخیل باهمدلی و همراهی تلاش کنند میتوانیم مشکلات فرهنگی را رفع کنیم.به همین دلیل استکبار جهانی به موضوع فرهنگ در ایران عامدانه دامن زده است و هر روزه در حال طرح و برنامه ریزی جهت مقابله با انقلاب و فرهنگ ایرانی اسلامی است، خیلی از انقلاب هایی که در سطح کشورهای دنیا مثل انقلاب فرانسه،الجزیزه و… صورت گرفته  از کانال فرهنگی شروع شده است اما در کشور ایران از جهت وجود مردم شیعه و معتقد به ارزش های ایرانی اسلامی کارشان به سختی جلو میرود.

دکترصالحی در خصوص اینترنت ملی گفت:وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کوتاهی هایی در این زمینه کرده است،از داخل مجلس فریاد نماینده ها نیز بلند است که تاکید به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص راه اندازی شبکه اینترنت ملی دارند. وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات وایجاد بستری برای توسعه شبکه زیرساخت امن و پایدار ملی در ایران است.که هربار به بهانه های مختلف به تعویق افتاده است و هم اکنون فضای مجازی تهدیدی برای مردم شده است، زیرا کنترل فضای مجازی باید به دست مدیران داخلی کشور انجام شود.

عکاس:مریم احمدپورمبارکه