جلسه شورای اقامه نماز شهرستان مبارکه با حضور هدایت فرماندار شهرستان، حجّه الاسلام رنجبر مدیر ستاد اقامه نماز استان، باقری ریاست آموزش و پرورش شهرستان، دانشمند دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان و اعضای شورای اقامه نماز شهرستان در محل فرمانداری شهرستان مبارکه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،هدایت فرماندار شهرستان بیان داشت مبحث نماز شهرستان مبارکه بایستی با قوت بیشتری در ادارات پیگیری شود و انتظار داریم مصوبات جلسه در این موضوع پیگیری شود تا انگیزه پرسنل ادارات برای اقامه نماز جماعت و اول وقت بیشتر شود.

دانشمند دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان مبارکه بیان داشت هدف از برگزاری جلسه ملزم دانستن مدیر دستگاه های شهرستان جهت برگزاری نماز جماعت در اداره و دعوت پرسنل ادارات به نماز می باشد.

وی بیان داشت وضعیت نماز ادارات تا قبل از شیوع بیماری کرونا مطلوب بود اما با همه گیری ویروس، کمّیت برگزاری نماز ادارات کاهش داشت و بعضی ادارات نماز خود را تعطیل کردند.

وی تصریح کرد پیگیر این مطلب هستیم که مجدداً نماز آن دسته ادارات نیز برگزار شود.

باقری ریاست آموزش و پرورش شهرستان بیان کرد در مبحث نماز، به تمامی همکاران در شهرستان ابلاغ شده است که در هنگام اذان کلاس ها تعطیل شود تا دانش آموزان برای اقامه نماز وقت خالی داشته باشند.

وی تصریح کرد تمهیداتی اندیشیده شده است تا در زمان اذان مدیران مدارس وارد گروه های کلاسی شوند و با ارسال جملات و سخنان کوتاه و زیبا، دانش آموزان را دعوت به نماز کنند.

حجّه الاسلام رنجبر مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان بیان کرد نماز منبعی است که هنوز از آن پرده برداری نشده است و کسی به آن منبع دست نیافته است.

وی تصریح کرد یکی از راه های رسیدن به این منبع فیض و کرامت، اولویت دادن به نماز و توجه و درک کامل از نماز است.

ایشان تصریح کرد اولویت دادن به نماز، میتواند گوشه ای از این منبع پر فیض را به ما نشان دهد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان همچنین برای کمک به اقامه نماز در شهرستان، به دو طرح کانون مشاوران جوان و کانون نماز مراکز صنعتی اشاره داشت که با تشکیل این کانون ها، کار نماز در شهرستان تا حد مطلوبی میتواند حرکت نماید.

در پایان هدایت فرماندار شهرستان مصوباتی را نیز بیان کرد و گفت بایستی در هنگام اوقات شرعی، در پارک ها، میادین شهر و ادارات اذان پخش شود و با هماهنگی و همکاری شهرداری میدانی به نام نماز نام گذاری شود.

ایشان گفت طرح نذر فرهنگی بایستی پیگیری شود تا بتوان از ظرفیت مردمی در گسترش نماز استفاده نمود.