رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان مبارکه: پیش از انقلاب صنایع موجود در  شهرستان مبارکه تنها شرکت آبیاری آبرسانی و پلی اکریل بودند اما از برکت انقلاب اسلامی مبارکه امروز به یکی از بزرگترین قطب های صنعتی کشور تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،جلیل حقیقی رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان مبارکه با اشاره به استقرار صنایع متعدد در مبارکه عنوان کرد:شهرستان مبارکه به دلیل وجود صنایع بزرگ به یکی از قطب های صنعتی کشور تبدیل شده است. صنایع بزرگی نظیر فولاد مبارکه، پلی اکریل،چینی زرین،سیمان سپاهان،فرآورده های نسوز و… جزءصنایع مادر محسوب میشوند.

حقیقی افزود:در حال حاظرنزدیک به ۳۰ هزار نفر در صنایع مبارکه مشغول بکار هستند.همچنین از جهت وجود صنایع بالادستی،اشتیاق به سرمایه گذاری در شهرستان مبارکه بالا است.اما مشکل اصلی نبود و کمبود زمین صنعتی جهت ارائه به صنعتگران است.همچنین لازم است برنامه ریزی هابه گونه ای انجام شودکه بتوانیم زیرساخت های لازم جهت تسهیل در بخش تولید را در اختیار سرمایه گذار قرار دهیم.
وی گفت:در شهرک صنعتی مبارکه حدود۴۵۰ قطعه زمین واگذار شده است، و در حال حاظر۳۰۰ واحد صنعتی فعال درشهرک صنعتی قرار دارند.
همچنین در سال های اخیر با استفاده از طرح توسعه حدود ۴۰۰ هکتار زمین به اراضی شهرک صنعتی مبارکه افزوده شده است.
لذا بیشترین مشکل در بخش صنعت، عدم نقدینگی از جهت خرید مواد اولیه و پرداخت نرخ سود تسهیلاتی که به صنعتگر داده میشود است.ناحیه صنعتی دهسرخ به مساحت ۵۰ هکتار یکی دیگر از قطب های صنعتی در شهرستان مبارکه است،که با با 30واحد صنعتی فعال در زمینه صنعت غذایی مشغول به فعالیت است.

رئیس اداره صنعت،معدن وتجارت شهرستان مبارکه گفت: زمین هایی که برای تولید در نظرگرفته شده است نباید جهت دلالی و بورس بازی استفاده شود زیرا این زمین ها میتواندبرای عده ی زیادی اشتغال ایجاد کند.
وی تصریح کرد: پس از انقلاب مبارکه در حوزه صنعت متحول شد پیش از انقلاب صنایع موجود در این شهرستان تنها شرکت آبیاری آبرسانی و پلی اکریل بودند اما از برکت انقلاب اسلامی مبارکه امروز به یکی از بزرگترین قطب های صنعتی کشور تبدیل شده،که نشان دهنده جهش در تولید و صنعت است .