زهرا موسوی زاده:پیشرفت های علمی،اجتماعی و فرهنگی محدودیت نیست و فرصتی است که جمهوری اسلامی در اختیار بانوان قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،زهرا موسوی زاده دانشجوی مقطع دکترا رشته شیمی محقق و پژوهشگر مبارکه ای با بیان فعالیت های پژوهشی خود گفت: در زمینه های فوتوشیمی، سنتز مواد جدید با کاربرد دارویی، سرطان،نانو هیدرید ها و کاربرد های آنها به عنوان کاتالیز، طی سال های مختلف تحصیل از مقطع فوق لیسانس تا دکترا تحقیقات و پژوهش هایی انجام داده ام.

موسوی زاده گفت: سال گذشته طرحی درباره ی حذف آلاینده های موجود در پساب صنعتی ارائه دادم که با توجه به شرایط کمبود آب و وضعیت صنعتی شهرستان مبارکه مورد توجه قرار گرفت. همچنین با ارائه طرح مذکور به عنوان پژوهشگر برتر کشوری انتخاب شدم.

وی افزود:دستاوردهای علمی شهرستان مبارکه قبل و بعد از انقلاب، پیشرفت و جهش فوق العاده ای داشته است امروزه دانشگاه ،آزمایشگاه و کارگاه های مجهزی جهت بهبود و ارتقای سطح علمی  افراد در شهرستان مبارکه وجود دارد و این در حالی است که  پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ،مبارکه یک منطقه روستایی بود و اکثر مردم فعالیت کشاورزی داشتند اما امروزه با گذشت بیش از چهل سال از انقلاب  شکوهمند ایران اسلامی، شهرستان مبارکه قطب بزرگ صنعتی و شاخص در کشور و منطقه شده است،که یکی از مهم ترین صنایع موجود در شهرستان مجتمع فولاد مبارکه است.

وی اشاره ای به حضور پررنگ بانوان پس از انقلاب در جامعه کرد و گفت:امروزه بانوان با رعایت عفاف و حفظ کرامت انسانی توانسته اند جایگاه واقعی خودشان در جامعه را تثبیت کنند،تحصیل و پیشرفت های علمی،اجتماعی و فرهنگی محدودیت نیست و فرصتی است که جمهوری اسلامی در اختیار بانوان قرار داده است.