یکی از اهداف دشمنان در منطقه این بود که بتوانند از طریق جنگ‌های نیابتی، جبهه مقاومت را در کشورهای لبنان، سوریه، عراق شکست بدهند و سپس به نظام جمهوری اسلامی ایران حمله نظامی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، سرهنگ عطایی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه گفت: ۱۳ دی ماه ۹۸ به عنوان یک روزه تلخ و ناگوار، نه تنها برای ملت شریف ایران اسلامی، بلکه برای جهان اسلام بود. روزی که تروریست‌ها و ناقضان حقوق بشر در یک اقدام کور تروریستی، سردار بزرگ جبهه مقاومت و همرزمان شهید عزیز را ناجوانمردانه به شهادت رساندند. سرداری که خواب را از چشمان داعشی های خبیث و هواداران آن ها و گروه های تروریستی و تکفیری در منطقه گرفته بود و با اتحاد و انسجام جوانان مسلمان منطقه در قالب گروه‌های جهادی توانسته بود جبهه مقاومت اسلامی را برای خارج کردن کشورهای اسلامی منطقه از چنگال داعشی های صهیونیستی تشکیل دهد و با عزم و اراده الهی و تبعیت پذیری از فرامین ولایت توانست کشور سوریه که نزدیک به ۹۰ درصد از خاک آن به تصرف داعشی‌ها درآمده بود و عراق که نزدیک به ۷۰ درصد به تصرف داعشی ها در آمده بود را از چنگال داعشی ها خارج کند.
وی افزود: هنر شهید سلیمانی این بود که توانست با اخلاص، توکل بر خدا، اعتماد به مردم آزاده کشورهای منطقه و تبعیت پذیری محض از فرامین حضرت آقا مقام معظم رهبری در مقابل کفر و استکبار و نظام سلطه در منطقه، یک جبهه بزرگ مقاومت ایجاد کند و طی سالهای اخیر بتواند تمامی توطئه هایی که دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی، علیه انقلاب اسلامی در منطقه در قالب خاورمیانه بزرگ و تصاحب منطقه را در سر می پروراندند را خنثی و با شکست مواجه کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مبارکه خاطر نشان کرد: یکی از اهداف دشمنان در منطقه این بود که بتوانند از طریق جنگ‌های نیابتی، جبهه مقاومت را در کشورهای لبنان، سوریه، عراق شکست بدهند و سپس به نظام جمهوری اسلامی ایران حمله نظامی داشته باشند. شهید سلیمانی توانست جنگ با دشمنان را به خارج از مرزهای ایران ببرد و توانست یک اتصال سرزمینی و جغرافیایی بین کشورهای اسلامی منطقه ایجاد کند. ایران به عراق چرا به سوریه و سوریه را به لبنان و فلسطین وصل نماید.

سرهنگ عطایی در پایان سخنان خود، یاد و خاطره همه شهدای جبهه مقاومت به ویژه سردار و سید شهدای جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی عزیز را گرامی داشت.