مسیر پیش بینی شده جهت تشییع سردار بلوار پیامبراعظم تا جمکران وعده گاه شیعیان و منتظران است، اقشارمختلف مردم آمده اند و تصاویری که از سردار در دست دارند چشم هارا گریان تر می کند، پرچم های مختلف از هند و پاکستان گرفته تا عراق و.. دوشادوش پرچم کشورمان در جمعیت دیده می شود و اینها همه آمده اند تا بگویند محبوبیت قاسم سلیمانی فرا تر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،عصر روز یک شنبه15دی ماه همراه با تعدادی از جوانان مراسم بزرگداشت سومین روز در گذشت سرداران رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را در مسجدجامع شهر مبارکه برگزارکردیم. تجربه برگزاری یادواره و مراسماتی از این قبیل را داشتیم اما فکرش را نمیکردیم درآن شرایط که یک ایران عزادار سردار عزیزش است بتوانیم فعالیتی انجام دهیم ما یاعلی را گفتیم،سردار نظر کرد و کار به نحواحسنت انجام شد. پس از پایان مراسم زمزمه های حضور برای تشییع سردار در شهرهای قم، تهران و کرمان شنیده شد، اگرچه مراسم را به خوبی برگزار کردیم اما دل ها برای حضور در تشییع آرام نداشت؛ همراه با تعدادی ازجوانان هیئت ریحانه الحسین شهر قم را برگزیدیم و راهی این شهر شدیم.

صبح روز دوشنبه ساعت7صبح از مبارکه با اتوبوسی به مقصد شهر قم به راه افتادیم، در مسیر مدام به این فکرمیکردم که علت این همه اشتیاق برای چیست؟و به راستی آیا لازم بود چنین سرمایه گرانبهایی را ازدست بدهیم تا بفهمیم امنیت اتفاقی نیست؟ من و هزاران نفر دیگر در خواب بودیم که سردارمان را شهید کردند و تقدیرآن بود که در آن جمعه خونین یار دیرین شهدا به وصال محبوب برسد.

نزدیک اذان ظهربودکه به قم رسیدیم،ازدحام جمعیت باعث ایجاد ترافیک سنگینی در خیابان ها شده بود به هر زحمتی بود سوار اتوبوس ها شدیم و خودمان را به نمازجماعت رساندیم؛ سپس به رسم ادب عرض ارادتی محضر حضرت معصومه(س) داشتیم و پس از آن وارد صحن شدیم. همه جا مملو از جمعیت و یک شهرکه نه، یک ایران هم نه، انگار کل جهان به انتظار نشسته تا سردار بیایید، اینجاه مه سرگردان هستند و به دنبال گمشدشان و چه سخت است که این گمشده سردار عزیزی باشد که خود چراغ راه و چشم امید این مردم است.

به سراغ یکی از روحانیون رفتم و از ساعت مراسم تشییع پرسیدم.ظاهرا اعلام شده که ساعت14سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به شهر خون و قیام می آید. دقیقه ها به کندی می گذرند اما انگار تهرانی ها نمی توانند از نیمه جانشان دل بکنند و اعلام می شود که مراسم با ساعتی تاخیر برگزار می شود.

مسیر پیش بینی شده جهت تشییع سردار بلوار پیامبراعظم تا جمکران وعده گاه شیعیان و منتظران است، اقشارمختلف مردم آمده اند و تصاویری که از سردار در دست دارند چشم هارا گریان تر می کند، پرچم های مختلف از هند و پاکستان گرفته تا عراق و.. دوشادوش پرچم کشورمان در جمعیت دیده می شود و اینها همه آمده اند تابگویند محبوبیت قاسم سلیمانی فرا تر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران است. شهیدی که در زمان حیاتش منشاء خیرات و برکات زیادی بود، امروز با پیکر خود همبستگی ملی و اتحاد ملت هارا رقم زده است.

ساعت از 16 گذشته بلوارپیامبراعظم شلوغ ترشده است و به سختی می توان جایی برای نشستن پیدا کرد، اینترنت هم ضعیف است و اطلاعی از چگونگی تشییع در تهران نداریم کسانی که توانسته اند از طریق تماس تلفنی با دیگران ارتباط بگیرند اعلام می کنند که در ساعت 16:50 بالگرد حامل پیکر مطهر سردار سلیمانی وارد شهر قم شد. همراه با سیل جمعیت به سمت حرم حضرت معصومه برای اقامه نماز مغرب راهی شدیم، حرم از ظهر هم شلوغ تر شده و حالا سردار برای آخرین بار به زیارت کریمه اهل بیت آمده است. پس از آن در حوالی ساعت 18آغوش قمی هامیزبان سردار دلها میشود و انتظار به پایان میرسد،خرم آن لحظه که مشتاق به یاری برسد.

حالا این مردم پس از ساعت ها برای دقایقی میزبان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شده اند و با نوای «ای اهل حرم میر و علمدار خوش آمد» در حال بدرقه ایشان هستند. خستگی در چهره ای این مردم دیده نمی شود و گویی که انگار عزیزی از دست داده باشند به دنبال پیکر سردار راهی می شوند.

نزدیک ساعت21:30به دلیل ازدحام جمعیت امکان همراهی تا جمکران برایم میسر نبود به حرم حضرت معصومه برگشتم و از قاب تلوزیون پخش زنده تشییع سردار در جمکران را نظاره کردم، قمی ها با تسلیت به امام عصر(عج) با چشمانی گریان سردار را بدرقه کردند و آنچه که من امروز در چهره  این مردمان دیدم میل به انتقام بود و برافزاشتن پرچم سرخ بر روی گنبد مسجد جمکران خبر از انتقامی می داد که دیر یا زود قطعا اتفاق خواهد افتاد.

گزارش از مریم احمدپور

انتهای پیام/