سرانجام پس از چند ماه رایزنی نماینده شهرستان با وزارتخانه‌های کار و صمت و فولاد مبارکه سرانجام این شرکت ملزم به جذب نیرو از افراد بومی شهرستان شد.

‎به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا ؛سرانجام پس از چند ماه رایزنی نماینده شهرستان با وزارتخانه‌های کار و صمت و فولاد مبارکه سرانجام این شرکت ملزم به جذب نیرو از افراد بومی شهرستان شد.
‎دکتر صالحی نماینده شهرستان دراین‌خصوص گفت: متأسفانه کم‌توجهی مسئولین وقت شهرستان، در سال گذشته باعث شد اصل بومی گزینی یا ضریب آن برای شرکت‌کنندگان در آزمون فولاد درج نشود و در کمال تعجب این مسئله در شهرستان مورد اعتراض هیچ شخص یا نهادی نیز قرار نگرفت که سبب تضییع حق بزرگی از جوانان شهرستان شد.
‎صالحی با اشاره به عقب افتادن آزمون فولاد در اسفندماه گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا بیان کرد: درحالی‌که تنها سه ماه از شروع به کار نماینده جدید شهرستان می‌گذشت این آزمون در شهریورماه سال جاری برگزار شد و قبول نشدن بخش زیادی از شرکت‌کنندگان بومی در مرحله اول، بار و هجمه زیادی را بر دفتر نماینده وارد کرد.
‎وی با اشاره به جلسات متعدد خود با شرکت فولاد، وزارتخانه‌های کار و صمت طی ماه‌های گذشته گفت: سرانجام در آخرین جلسه با مدیران فولاد که در روز شنبه 29 آذر برگزار گردید توافق شد تمام افراد بومی که آزمون مرحله اول را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند که 130 نفر در بخش کارشناسی و دیپلم را شامل می‌شود پس از طی مرحله طب صنعتی و گزینش، جذب شرکت فولاد شوند. البته با دریافت لیست این افراد از فولاد مبارکه صحت بومی بودن آن‌ها بررسی خواهد شد.
‎نماینده مبارکه در انتها با اشاره به مشکل دیرینه جذب نیروهای بومی توسط صنایع مستقر در شهرستان گفت: مصوبه سازمان اداری استخدامی کشور مبنی‌بر الزام استخدام نیروهای بومی به مدیران صنایع مستقر در شهرستان ابلاغ‌شده و طبق آن هرگونه استخدام نیرو در صنایع شهرستان باید با رعایت اصل بومی گزینی باشد که در این مصوبه فرد بومی به کسی اطلاق می‌شود که حداقل 10 سال در شهرستان ساکن باشد و این موضوع از طریق شورای تأمین شهرستان نیز پیگیری خواهد شد و امیدواریم یک‌بار برای همیشه این معضل قدیمی حل شود.