شاید وظیفه قانونی یک شهردار ایجاد اشتغال نباشد اما وظیفه شرعی خودم میدانم که در کنار وظایف قانونی موجبات اشتغال زایی در این شهر را فراهم کنم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،شهردار طالخونچه با بیان اینکه طالخونچه شهری باقدمت بیش از ۲هزار سال است و به نام شهرقلعه ها شناخته میشود عنوان کرد: در هرخیابان این شهر یک قلعه وجود دارد همچنین شهرطالخونچه زادگاه صاحب بن عباد است که استان اصفهان شیعه بودنش را مدیون تلاش ها و مجاهدت های این شخص میداند،علمای بزرگ دیگری در این شهر زیسته اند مثل حضرت آیت الله هاشمی که عضو مجلس خبرگان بوده اند.
سید محمد اطیابی افزود:یکی از پتاسیل های بالقوه شهر طالخونچه جنبه گردشگری است که دلیل آن وجود قدمت تاریخی و۱۷ قلعه تاریخی در این شهر است.
لذا اگر شهر به سمت و سوی گردشگری برود باعث ایجاد اشتغال میشود،همچنین رشد صنایع دستی،خانه های بوم گردی، افزایش ظرفیت های اقتصادی مثل نان،زعفران،قالی یلمه و صنایع دستی دیگری که به فراموشی رفته همچون گیوه بافی،کار بافی و… تاثیر زیادی درکارآفرینی خواهد داشت.
شهردار طالخونچه به فعالیت های کارآفرینی در زمینه نقاشی روی سفال،دوخت ماسک،پرورش کرم ابریشم و.. نیز اشاره کرد.
اطیابی گفت:شهرداری طالخونچه از سال ۹۶ طرح شهر جشنواره ها را پیگیری کرده و هدف از برگزاری این جشنواره ها معرفی ظرفیت های این شهر در سطح استان و کشور بوده است.
جشنواره نان،فرش،زعفران،کرسی،کدبانوی نمونه از جمله برنامه هایی است که اجرا گردیده است.
جشنواره نان طالخونچه موجب معرفی نان این شهر شدکه کارگاه های متنوعی نیز ایجاد شدو امروزه محصولات شان را در سطح استان توزیع میکنند.
جشنواره فرش در سطح کشوری برگزار شدکه گردشگرهایی از کشورهای عمان،کویت و مالزی نیز داشت و کارگاه های فرش بافی بیشتری در شهر ایجاد شدهمچنین فرش یلمه در این جشنواره به جهان معرفی گردید.
جشنواره زعفران در سال ۹۶برگزار شد که در آن زمان سطح زیر کشت زعفران ۵هکتار بودلذا با برگزاری کلاس های آموزشی و فواید کشت زعفران آموزش هایی صورت گرفت که موجب شد سطح زیر کشت زعفران امسال۳۸ هکتار شود وامیدواریم روزی بیایید که همه مزارع اطراف شهر در آن کشت زعفران انجام شود چون زعفران گیاهی کم آب است وبا اقلیم این شهر هم سازگاری دارد.
اطیابی اظهار کرد:شهرداری میتواند زمینه سازی بروز پتانسیل های شهری را انجام دهد.
حمایت شهرداری برای شناساندن ظرفیت های شهری از طریق برگزاری جشنواره ها،برنامه های تلوزیونی کلاس های مختلف و… بوده است.
وی در پایان افزود:شاید وظیفه قانونی یک شهردار ایجاد اشتغال نباشد اما وظیفه شرعی خودم میدانم که در کنار وظایف قانونی موجبات اشتغال زایی در این شهر را فراهم کنم.