حجت الاسلام و المسلمین عقیلی: مکرون بادوقطبی سازی و تظاهربه دفاع از ارزش های لیبرالی میخواهد مانع از گرایش مردم به اسلام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،در چند ماه اخیر اهانت‌هایی به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام صلی‌ الله علیه و آله و سلم از سوی نشریه‌ها و مقامات فرانسوی صورت گرفته است؛حجت الاسلام عقیلی، مدیر حوزه علمیه امام محمد تقی(ع) مبارکه با بیان محکومیت توهین به پیامبر گفت:پس از کشته شدن معلم تاریخ به دست نوجوان 18ساله ی چچنی تبار به نام عبدالله یزید فرانسوی ها دوباره به مقدسات مسلمان ها توهین کردند.انتشار کاریکاتوری موهن در یکی از نشریات فرانسوی در این دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است.همچنین سخنان امانوئل مکرون در چهارشنبه هفته گذشته که در حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده انجام شده بود، خشم مردم مسلمان را افزایش داد و مقامات بسیاری از کشورها مواضع او را محکوم کردند.
وی افزود: به همین مناسبت روایتی را از نبی مکرم اسلام مطرح می کنم.اباذر از رسول گرامی اسلام پرسیدند:نخستین نعمت کدام است؟ پیغمبر(ص) فرمودند: حلال زادگی، ما را دوست ندارد مگر کسانی که حلال زاده اند( سند امالی صدوق صفحه 455)
عقیلی عنوان کرد:آمار نشان میدهد فرانسه با بیش از 60 درصد جزء رکورد داران موالید نامشروع است.اما راز رذالت مکرون در چه مساله ای است؟ چرا باید چنین اهانتی داشته باشد؟رذالت و درماندگی مکرون دو قبضه است. او طی یک سال اخیر به خاطر سو مدیریت اقتصای شدیداً مورد انتقاد بوده و کشورش اعتراضات خیابانی بی سابقه ای را به دنبال داشته است.کرونانیز موجب شده این سوء مدیریت در قالب رکود و بیکاری گسترده شدت بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین عقیلی ادامه داد: فرانسه یکی از کشورهایی است که بالاترین آمار مبتلایان به کرونا را دارد و طبق آمار رسمی تعداد مبتلایان 41 تا 45 هزار نفر اعلام شده است. البته کارشناسان مطرح می کنند ابتلا به کرونا روزانه بالای 100 هزار نفر است.در این شرایط مکرون نتوانسته برای مدیریت کرونا کار درستی انجام دهد،از آن طرف ناتوان از نجات اقتصاد بحران زده و کرونا زده فرانسه می باشد.امانوئل مکرون با این شرایط درصدد انحراف اذهان عمومی از بی کفایتی خود و ایجاد یک فضای امنیتی است و میخواهد با دو قطبی سازی و تظاهر به دفاع از ارزش های لیبرالی مانع از گرایش روزافزون مردم به دین مبین اسلام شود، اما این از حماقت مکرون است.زیرا اعتبار فرانسه را نزد کشورهای اسلامی نابود می کند.همچنین او سعی داشت جای پایی در لبنان و عراق داشته باشد،اما در حال حاضر به یکی از منفورترین سیاستمداران دنیا نزد ملت های مسلمان منطقه تبدیل شده است؛ به طوری که تحریم اجناس فرانسوی در کشورهای اسلامی با شدت دنبال می شود.