نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت:افزایش نیروی انسانی در بدنه اجرایی قسمت های مختف ادارات،صنایع و... یکی از اهدافم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،پروین صالحی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان مبارکه عنوان کرد:بنده با برخی فعالیت ها مثل اینکه به طورمرتب از پشت تریبون های مجلس غم نامه فقر و دکلمه ی سختیِ معیشت خوانده شود موافق نیستم.
وضعیت روحی،معیشتی و اشتغال افراد جامعه به گونه ای است که مردم انتظار دارند صحبت هایی مطرح شود که گره گشاباشدنه اینکه دائماً جو اجتماع را در نزاع ببینند؛ و اینکه قبل ازاثبات، مطلبی از پشت تریبون ها مطرح و مردم را تحت تاثیر قرار دهد اسیب و تهدید بزرگی به شمار می رود.
زیرا این مباحث بر همگان واضح و روشن است لذا اگر بخواهیم اقدام موثری در این زمینه انجام دهیم، آن این است که باهمفکری وتلاش از تنگناهای اقتصادی عبور کرده و دنبال راه حل ها بگردیم.
دکترصالحی به شرایط کرونایی اشاره کرد و افزود:در حال حاضرشهرستان مبارکه در بین سایر شهرستان های استان وضعیت بحرانی ندارد و جزء مناطق نارنجی عنوان میشود.
همچنین وضعیت مدیریتی شهرستان در مقابله باکرونا در بخش هایی مورد تایید بنده نیست و مراتب اعتراضی ام در این خصوص را از منطقه به گوش مسئولین مربوطه رسانده ام.
نکته قابل توجه این است که سیستم بهداشت و درمان نمیتواند محدودیت های کرونایی را اعمال کند لذا وظیفه ی عرضه مسائل بهداشتی را برعهده دارد که در شرایط موجودنیز تنهاراه مبارزه با این ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی است.
نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت:یکی از عوامل مهم توسعه شهرها جاده ها است، جاده مجلسی بروجن یکی از نگرانی های من حتی پیش از مسئولیت نمایندگی بوده، مانیز در تلاش هستیم که فاز های عملیاتی لازم به صورت مستمر روند اجرایی را دنبال کنند؛ منتها با محدودیت هایی نظیرعدم آزادسازی در مسیرتوسط مردم بومی منطقه،کمبود منابع و… رو به رو هستیم.
در سه،چهار ماه گذشته با پیمانکاران جلساتی برگزارشده و سعی ما براین بوده که بودجه های پروژه را از منابع مربوطه تامین کنیم .

وی دررابطه با اتمام پروژه مترو مبارکه اصفهان افزود: متولی اصلی پروژه مترو مبارکه در حال حاضر شرکت عمران مجلسی است و تقسیم بندی مسیر به این گونه است که قسمت ابتدا و انتهای مسیر توسط شرکت عمران مجلسی و قسمت میانی که شامل مجتمع فولادمبارکه تامیدان دفاع مقدس است توسط مجتمع فولادمبارکه پیگیری و اجرا شود.
نماینده مردم مبارکه گفت:در شرایط موجود کسی که قبول مسئولیت میکند به اعتقاد بنده بسیار شجاع است؛زیرا ما در بخش های مختلف کشور با کمبود منابع مالی رو به رو هستیم،اعتبارات مالی بسیار محدود و انتظارات به حق مردم بسیاربالا است.
یکی از اهداف و چشم انداز های ما افزایش نیروی انسانی در بدنه اجرایی قسمت های مختف ادارات،صنایع و… بوده است، که متاسفانه در این قسمت ماضعیف هستیم و علت این است که هنوزاین خودباوری درمبارکه تقویت نشده است.
وی بیان کرد:شهرستان مبارکه از جهت همجواربودن با صنایع فولاد تحت تاثیر فرصت ها و تهدیدهایی قرار گرفته است.
فرصت ازآن جهت که پروژه های عمرانی در شهر روند تند تری را دنبال می کنندو تهدید ازآن جهت که هرصنعتی متعاقبا عوارض و مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت که مبارکه نیز مستثنی نخواهد بود.
صنعت فولاد نیز از زمانی که در کنار شهرستان مبارکه مستقر شده،نام مبارکه در کنارش برجسته گردیده و لازم است این شهرستان در زمینه های عمرانی،راه ها و جاده ها نیز چنان پیشرفت کند که در خور شهرستان همجوار فولاد باشد.
دکترصالحی در رابطه با پروژه ی تحقیق و تفحص از مجتمع فولاد مبارکه عنوان کرد:حرکات ما در شرایط کنونی باید بسیار سنجیده باشد والبته منظورمان این نیست که اگر نواقصی وجود دارد سکوت کنیم لذا بنده باتوجه به مسائلی که تشخیص داده ام کار را دنبال میکنم اما خیلی موارد قیل و قال و حاشیه سازی است.لذا در پشت پرده به چیزهای دیگری پرداخته میشود که مطالبه ی بنده این نیست و خواهان این هستم که باشفافیت کارها انجام شود.
گرانی مسکن و زمین یک معضل اساسی در کشور به ویژه برای قشر جوان شده ویکی از مواردی که ازدواج و معیشت جوانان را تحت تاثیر قرار داده تورم بی سابقه و قیمت های نجومی است.
نظارت های ضعیف و مجوزهای زیادی که به مشاورین املاک داده شده باعث رشد قارچ گونه دفاتر املاک در سطح محلات مختلف گردیده است.
اخیرا در مجلس قانونی مبنی بر دریافت مالیات از خانه های خالی مطرح شده که از احتکار خانه ها توسط عده ای خاص تا حدودی جلوگیری میکند.
و پیشنهاداتی نیزدر خصوص اخذ مالیات ازمعاملات مکرر ملک و زمین هم عنوان گردیده است.
دکتر صالحی در پایان افزود:اشتغال جوانان در مجتمع فولادمبارکه، مطالبه به حق مردم است که نیروهای بومی در استخدام باید درالویت باشند.متاسفانه درشرایط استخدامی آزمون اخیر مجتمع فولادمبارکه،بومی بودن افراد را لحاظ نکرده بودند و شرایط عمومی بود .لذا اگردر شرایط اولیه دقت و سنجش بیشتری می شد تعدادبیشتری از جوانان شهرستان میتوانستند در این آزمون قبول شوندزیرا اکنون ما انتظار داریم آمار بالایی از جوانان شهرستان که درآزمون استخدامی پذیرفته نشدندحداقل در فعالیت های پیمانکاری فولاد مشغول به کار شوند که در این زمینه قول هایی ازمسئولان گرفته شده است.