در شهرستان مبارکه اگر مردم همکاری و مشارکت نکنند،طی چندروز آینده وضعیت قرمزخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،جلسه ستادشهرستانی کرونا امروز در فرمانداری با حضور مسئولین برگزارگردیدومصوباتی به دنبال داشت.
مهندس هدایت سرپرست فرمانداری عنوان کرد:سازمان تبلیغات اسلامی با مشارکت سایر دستگاه های مرتبط مسئول تشکیل کارگروهی برای مراسم عزاداری محرم باشند،همچنین در دهه محرم به ویژه در روزهای عاشورا و تاسوعا ورود افرادغریبه به روستاها و محلات منع گردد.
شهرداران نیز توجه داشته باشند،برگزاری مراسم در آرامستان ها تعطیل شود.
وی افزود:باتوجه به شرایط پیش آمده و الزام رعایت پروتکل های بهداشتی،ذبح گوسفند و نذورات در قالب کمک های مومنانه پیگیری شود،لذامسئولین هیات میتوانند مدیریت خوبی داشته باشند،لازم به ذکر است ملاک، برگزاری هئیت ها ودسته های عزاداری نیست.زیرا میتوان شور حسینی را با سیاه پوش کردن محلات و شهر هم دنبال کرد وتجمع افراد باتوجه به این شرایط ضرورتی ندارد.
هدایت گفت:مقام معظم رهبری هم تاکید فراوانی به تبعیت از تصمیمات متخصصین در حوزه بهداشت و درمان داشته اند و لازم است ماهم سفیری برای این موضوع باشیم تارعایت پروتکل های بهداشتی به طور صحیح انجام شود.
دکتر حاحیان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبارکه برخی الزامات بهداشتی را عنوان کردند:نظیر رعایت فاصله ی اجتماعی(۱/۵)متر،استفاده از ماسک و همچنین شستن دست ها از موارد پیشگیرانه در جهت کنترل شیوع ویروس کرونا است.پیش بینی می شود در در ۴ ماه آینده وضعیت نگران کننده ای داشته باشیم که اصطلاحاً از آن به حالت آماده باش یادمیکنند؛ تمام دنیا در تلاش هستند که برای روزهای پیش رو زیر ساخت هایی را طراحی کنند و این احتمال وجود دارد که روزی ۵۰۰تا ۱ میلیون نفر مبتلا در جهان داشته باشیم.
حاجیان تصریح کرد:استان اصفهان که تاچند روز قبل در وضعیت هشدار بود به وضعیت قرمز رسیده،همچنین در شهرستان مبارکه نیز اگر مردم همکاری و مشارکت نکنند طی ۳،۴روز آینده وضعیت قرمزخواهد شد.
همچنین با این روند روبه رشد و افزایشی شیوع ویروس،در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ازجانب مردم،بیمارستان ها نمی توانندپاسخگوی مراجعات باشند.
حاجیان در پایان افزود:آمارهای شبکه بهداشت و درمان دقیق است و ادعاهایی که مبنی بر غیرواقعی بودن آمار در فضای مجازی است دروغ و شایعه است و مردم تحت تاثیر شایعات قرار نگیرند.