اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مبارکه آمادگی دارد در صورتی که جمعی از خواهران یا برادران علاقه مند به فعالیت در حوزه حجاب و عفاف باشند اقدام به صدور مجوزکانون تخصصی کرده و همکاری و مساعدت های لازم با دغدغه مندان این عرصه را داشته باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،حجت الاسلام و المسلمین حسین کیانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مبارکه در آغاز گفت و گو هفته عفاف و حجاب را گرامی داشت و افزود:پیامدهای فردی،اجتماعی و خانودگی بی حجابی بسیار زیاد و قابل بحث است لذا میتوان به مواردی نظیر از بین رفتن شخصیت والای انسانی زن اشاره کرد،که بی حجابی زمینه تحریکاتی جهت طمع ورزی نامحرمان را ایجاد کرده که شخصیت و ارزش والای انسانی زن نزول پیدا کرده و فراموش میشود.
کیانی افزود: همچنین زمینه تحریک پذیری مردها از طریق نگاه میباشد و هوس بازان با نگاه به خانم بی حجاب به فکر راه زنی می افتند مانند سارقی که بادیدن یک خودروی لوکس ابتدا جذب آن میشود و سپس اقدام به سرقت میکند.
از دیگر پیامدهای منفی بی حجابی برای فرد از بین رفتن آرامش روانی است،که پیروی از مد وآرایش موجب میشود تعادل روحی فرد در مسابقه خودنمایی و خودآرایی بادیگر زنان ازبین برود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مبارکه اذعان کرد: از پیامدهای منفی اجتماعی بی حجابی نیز میتوان به مواردی همچون از بین رفتن فضائل اخلاقی و ایمانی جامعه اشاره کرد،لذاجامعه ای که حیا،عفت و غیرت در آن پایمال شود،و بذر شهوت در دل و جان جوانانش نفوذ پیدا کند؛قطعاً آن هارا از امور اساسی و اصلی زندگی وپرداختن به معنویات باز خواهد داشت،و این جامعه ای پرآسیب خواهد بود.
همچنین بی حجابی، باعث بروز افزایش ناهنجاری های اجتماعی وبزهکاری و فساد می باشد که ارتباط مستقیمی باافزایش التهابات اجتماعی داردو نوجوانانی که در مراحل بلوغ هستند بیشترین آسیب را خواهند دید،لازم به ذکر است ترویج فرهنگ “بی حجابی”،ترویج فرهنگ “مصرف گرایی” نیز هست و زیان های اقتصادی به دنبال دارد.
کیانی تصریح کرد:بی حجابی هم چنین اثرات منفی زیادی در حوزه خانواده میگذارد که نظایر آن در جامعه ی امروز تاخیر در ازدواج،کاهش جذابیت زنان در نزد همسران، از هم پاشیدگی بنیان خانواده و افزایش طلاق نیز از این قبیل موارد است.
وی گفت: در مصوبه ی ۲۱۴۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف پرورش فضائل اخلاقی،فراگیر شدن عفاف،رعایت حجاب شرعی_قانونی و کاهش بدحجابی مصوبات دستگاه های اجرایی با موضوع عفاف حجاب به تصویب رسیده است،که وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر بسیاردر این زمینه قابل توجه است،لذا باید دقت لازم در نظارت و اجرا شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با عفاف و حجاب را پیگیری و اجرا نماید.
سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک دستگاه اجرایی_فرهنگی نیز اقداماتی در این خصوص انجام میدهد؛همچنین یکی از شاخصه های فعالیت های این سازمان ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است که در شهرستان مبارکه فعالیت های فراوانی اعم از برگزاری مسابقات مجازی،طرح های تشویقی بانوان محجبه،طرح تذکر لسانی،اجرای برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان و برنامه های دیگری پیگیری و اجرا شده است.
حجت الاسلام و المسلمین کیانی در پایان افزود:انتظارما در شهرستان مبارکه از مردم متدین و انقلابی،مجموعه های مردم نهادومراکزفرهنگی این است که به صورت تخصصی موضوع عفاف و حجاب را دنبال کنند. لذا اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مبارکه آمادگی دارد در صورتی که جمعی از خواهران یا برادران علاقه مند به فعالیت در حوزه حجاب و عفاف باشند اقدام به صدور مجوزکانون تخصصی کرده و همکاری و مساعدت های لازم با دغدغه مندان این عرصه را داشته باشد، امید است با استقبال فعالین فرهنگی و دینی شاهد حضور مجموعه ای فعال و پویا باشیم که به صورت تخصصی در زمینه عفاف و حجاب فعالیت کند.