- مبارکه نا - https://mobarakehna.ir -

بیانیه امام جمعه شهرستان مبارکه در رابطه با عمل منکر، روزه خواری علنی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا [1]،به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان مبارکه متن بیانیه به شرح زیر است:

                                                                          بسمه تعالی

با سلام و درود به ارواح قدسی حضرات معصومین علیهم السلام ، امام راحل عظیم الشأن و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی

با تعظیم و خضوع در برابر ماه مبارک رمضان که از هدایای بزرگ الهی و از تحفه‌های ربانی ، ماه نزول قرآن ، ماه شب‌های قدر و تقدیر ، ماه اجابت دعا و مناجات ، ماه مواسات و همدردی با نیازمندان ، ماه نزول برکات بی‌شمار الهی و از مهم‌ترین آن‌ها ، ماه وجوب روزه بر مؤمنان است که ره‌آورد آن ، بیرون از محاسبه‌های عادی است.

ما هم اکنون ، خلأ خسارت‌بار تعطیلی مساجد و نمازهای جمعه و جماعات و محافل نورانی قرآنی و مناجات و محافل قدسی این ماه را با تمام وجود احساس می‌کنیم و نمی‌دانیم با این محرومیت جانکاه چه باید کرد؟ و باید بیندیشیم که چه کرده ایم که از چنان برکات بیشمار دور افتاده ایم.

شاید کفران نعمت ، شاید بی تفاوتی به گرسنگی و فقر اقشاری از مردم ، شاید اجحاف و بی‌توجهی نسبت به حقوق دیگران ، شاید بی مبالاتی نسبت به بسیاری از احکام الهی در جامعه ، شاید بی‌اعتنایی به هشدارهای دلسوزان ، شاید ترک امر به معروف و نهی از منکر و دهها مسائل از این دست..!

البته نمی‌خواهم خاطر شریفتان را مکدّر کنم و قاطعانه بگویم این‌گونه موضوعات، موجب وضعیت موجودند ، اما این که چنین اموری می توانند از عوامل مهم بروز چنین اوضاع زیان‌‌باری شود ، جای تردید نیست.

قرآن کریم می فرماید: « و ما أصابَکم مِن مُصیبَةٍ فبِما کَسَبت أیدیکُم و یَعفو عَن کَثیر ؛ آن‌چه از شرور به شما می‌رسد ، نتیجه‌ی کردار خود شماست ؛ و از بسیاری هم می‌گذرد.

با همه ی این احوال ، متأسّفانه گزارشات حاکی از آن است که عدّه‌ای غفلت زده و بی توجّه ، حرمت این ماه را نگه نداشته و بعضا به روزه خواری علنی مبادرت می‌کنند ؛ همه باید بدانیم روزه خواری آشکار ، حتی از سوی کسانی که عذر شرعی دارند ، حرمت شکنی ماه رمضان بوده و حرام و موجب تشدید غضب الهی و عذاب‌های بالاتر است ، که در آن صورت خشک و تر به پای عملکرد آن عده‌ی معدود ، آسیب خواهند دید.

لذا ، بر یکایک مومنان از زن و مرد ، در برخورد با این چنین مواردی با رعایت موازین نهی از منکر ، واجب شرعی است که با اخلاق نیک و برخورد زیبای اسلامی از آن نهی کنند و نگذارند حرمت این ماه بزرگ و پر برکت شکسته شود.

این جانب بر خودم لازم می‌دانم از تلاش‌های مستمر و دلسوزانه‌ی نیروی محترم انتظامی در برخورد با چنین مواردی تقدیر و تشکر کنم و با این تذکر ، آن عزیزان را نیز نسبت به وظیفه‌ی حساس و ممتازی که در این خصوص بر عهده دارند ، واقف‌تر کنم.

 

در پناه حق و مشمول دعای خیر اولین حرمت‌گزار ماه رمضان ، حضرت ولیّ عصر عجّل الله تعالی فرجه باشید.

 

سیّد مهدی موسوی/امام جمعه مردم شریف شهرستان مبارکه