- مبارکه نا - https://mobarakehna.ir -

کارگاه خانگی تولید ماسک بامشارکت همه ی اعضای خانواده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا [1]،با شیوع ویروس کرونا در کشور دستگاه‌های مختلفی از جمله هلال احمر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرداری، سپاه، بسیج، ارتش و غیره پای کار آمدند و اقدامات مختلفی در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور انجام می‌دهند درشهر11هزارنفری طالخونچه مردم با سیل همدلی برای شکست کرونا آستین ها را بالازدند.به همت شهرداری و اموربانوان شهرطالخونچه بیش از10کارگاه تولیدی ماسک در این شهر راه اندازی شده است.

یکی از این کارگاه ها توسط شهروند شهر طالخونچه که همراه با تمامی اعضای خانواده شروع به دوخت سرپوش بیمارستانی کرده است راه اندازی شده است.
خانواده احمدی همراه با پدر، مادر و دختران ده ساله و چهار ساله خود مدتی است که مشغول به دوخت سرپوش های بیمارستانی هستند.این خانواده به همراه سه دستگاه چرخ خیاطی روزانه بیش از پانصد سرپوش بیمارستانی را آماده می‌کنند.

نجمه عابدیان در گفت و گو با خبرنگارمبارکه نا ،با اشاره به آخرین اقدامات خودجوش وآتش به اختیارکارگاه های تولید ماسک در شهرطالخونچه برای مقابله با ویروس کرونا گفت: با توجه به کمبودماسک کارگاه های تولید ماسک بهداشتی با ظرفیت تولید روزانه 9هزارعدد اقدام به تامین بخشی از نیازهای بهداشتی مردم  در این شرایط کرده اند.

عابدیان اذعان کرد:از دوم فروردین فعالیت این کارگاه ها آغاز و تا امروز ادامه داشته است؛ لذا با مساعدت و همکاری شهرداری طالخونچه حتی در روزهایی که منع تردد وجود داشت اجازه ندادیم کار تعطیل شود. همچنین افرادی که روزانه به طور مستقیم در این کارگاه ها در حال فعالیت هسنند 85نفر است که تعدادی از نوجوانان بسیجی درمرحله ی بسته بندی با این گروه مشارکت و همکاری نیز میکنند.

وی در پایان افزود:بعضی از کارگاه ها به صورت داوطلبانه اقدام به تهیه و تولید ماسک،ژل و موادضدعفونی کننده کردند و این بسته های بهداشتی با کمک خیرین در اختیار اقشار آسیب پذیر و نیازمندان قرار گرفته است.

گزارش:مریم احمدپور