به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری کنگره آیت‌الله سید محمدعلی مبارکه‌ای اظهار کرد: شهید آیت‌الله مبارکه‌ای در مبارزه با دشمنان اسلام حضور داشت و یکی از مشعل‌داران این عرصه مقدس بود. امام جمعه مبارکه گفت: سال گذشته در شورای فرهنگ عمومی شهرستان تصویب […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری کنگره آیت‌الله سید محمدعلی مبارکه‌ای اظهار کرد: شهید آیت‌الله مبارکه‌ای در مبارزه با دشمنان اسلام حضور داشت و یکی از مشعل‌داران این عرصه مقدس بود.

امام جمعه مبارکه گفت: سال گذشته در شورای فرهنگ عمومی شهرستان تصویب شد که برای بزرگداشت این آیت‌الله معظم مراسمی برگزار شود که تاکنون زحمات زیادی در این راه کشیده شده است.

وی با اشاره به شخصیت آیت‌الله مبارکه‌ای افزود: این فرد شخصیت بسیار بزرگی داشت، اما تاکنون کار شایسته ای برای معرفی ایشان انجام نشده و برای همشهری‌های خود گمنام است، در حالی که یکی از این ویژگی‌ها در فردی محقق شود کافی است که شهرت کشوری پیدا کند.

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: علم گسترده و تحصیلات متعدد، پایه همه عظمت ایشان است؛ طبق اولین آیه نازل شده بر پیامبر (ص)، خداوند می‌فرمایند همه کمال و فضائل در علم است.

وی اضافه کرد: مرحوم مبارکه‌ای ‌با ۴۷ سال سن در بسیاری از علوم صاحب‌نظر بود، در نوشته های ایشان آمده که تفسیر، تاریخ اسلام و جهان، فلسفه پزشکی، روانشناسی، ریاضی، هندسه، صرف و نحو، فقه، اصول، فیزیک و شیمی یک عالم باید در این علوم کار کند و امروز چنین شخصیتی به درد جامعه اسلامی می‌خورد.

امام‌جمعه مبارکه تصریح کرد: در نوشته‎ای دیگر آیت‌الله مبارکه‎ای آمده که یک هزار جلد کتاب راجع به فنون مختلف در کنار ایشان بوده و گاهی این کتب را چندین بار خوانده‌؛ ایشان در سفری به قم در خدمت آیت‌الله حائری می‌رود و ایشان را امتحان می‌کند و متوجه می‌شود که به اجتهاد رسیده و اجتهاد ایشان تائید می‌شود.

وی با بیان اینکه ایشان در زمینه علم طب تخصص داشته، تصریح کرد: آیت‌الله مبارکه‎ای مدت زمان قابل‌توجهی را نزد عارف ملامحمد کاشی شاگردی می‌کرد؛ همچنین اهل‌قلم بودن سومین ویژگی این آیت‌الله بود.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: بیان و سخنوری، سیاست و مبارزه یکی دیگر از ویژگی‌های آیت‌الله مبارکه‌ای است، یک عالم دینی باید زمان‌شناس باشد و اقتضائات زمان خود را درک کند.

وی گفت: آیت‌الله مبارکه‌ای در کنار شهید مدرس شاگردی می کرد، ایشان به ۱۰ تا ۲۰ کشور هجرت کرده و با شخصیت‌های جهانی دیدار و با آن ها در خصوص اسلام مناظره کردند.

آیت الله مبارکه‎ای کاتب بیش از ۵۰ کتاب

حمید عصار زادگان هم در این نشست گفت: شهرستان مبارکه با ۴۵۰ صنعت یکی از شهرستان‌های مهم استان در اقتصاد و صنعت است.

فرماندار شهرستان مبارکه گفت: این صنعتی بودن فضای شهرستان را سخت کرده است؛ باید به مسائل فرهنگی توجه ویژه داشت.

وی افزود: آیت‌الله سید محمدعلی مبارکه‌ای با این شخصیت والای علمی حتی در بین مردم مبارکه هم کمتر شناخت شده و تعداد کمی از شهروندان ایشان را می‌شناسند.

عصار زادگان بیان کرد‌: با توجه به نوشتن بیش از ۵۰ کتاب و شخصیت بزرگ علمی نیاز بود ایشان به مردم معرفی و شناخته شود، آیت مبارکه‎ای از سن ۱۴ سالگی در اصفهان در حوزه اصفهان حضور داشت.

وی ادامه داد: مزار ایشان در دومین قبرستان جهان، تخت فولاد است.

آشنایی فرزندان ما با این کنگره‌ها باشخصیت‌های علمی گمنام

زهرا سعیدی مبارکه هم در این نشست بیان کرد: آیت‌الله مبارکه به‌عنوان نماد شخصیت‌های علمی شهرستان مبارکه معرفی شده و این شهرستان دارای شخصیت‌های متعددی علمی است.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: استان اصفهان مهد نخبگان است، اما ایشان به‌خوبی معرفی نشده و امیدواریم سالانه این کنگره‌ها استمرار داشته باشد.

وی افزود: هم‌زمان با برگزاری کنگره، سردیس این شهید در ورودی شهرستان مبارکه نصب می شود.

سعیدی مبارکه ادامه داد: فرزندان ما با این کنگره‌ها با این شخصیت‌های علمی گمنام آشنا می‌شوند، پس باید در معرفی این افراد باید تلاش شود و با معرفی درست انتخاب‌های صحیح داشته باشیم.

وی با توضیح اینکه ما می‌توانیم را در شرکت‌های دانش‌های بنیان دیدیم، تصریح کرد: با معرفی این نخبگان و الگوها، باید از پتانسیل‌های خوبی موجود کشور استفاده کنیم تا در کارهای مختلف کشور موفق تر باشیم.

نماینده مبارکه در پایان گفت: جنگ امروز اقتصادی با زیرساخت‌های فرهنگی نشان گرفته‌شده است، متأسفانه گاهی بودجه‌های فرهنگی با کاهش ۷۰ درصدی مواجه می شود.

به گزارش صاحب نیوز؛ آیت الله محمد علی مبارکه‌ای(ره) فقیهی ژرف اندیش، متکلمی توانمند، خطیبی پرآوازه، مجاهدی سترگ، مصلحی متفکر، ادیبی فرهیخته و شاعری برجسته، از مفاخر و اجله علمای مبارکه، اصفهان، ایران بلکه از مفاخر جهان اسلام به شمار می آید؛ این فقیه نام آور در اواخر دوره‌ قاجاریه و اوائل عصر پهلوی می زیست.

کنگره دو روزه آیت‌الله سید محمدعلی مبارکه‎ای، 23 آبان ماه در مجتمع الزهرا(س) و با رونمایی کتابت‌های شجره مبارکه، حکایات مبارکه‎‎ای، مرعات الغیب، اسلام خالص، گزیده اشعار صفایی و گزیده دانشوران برگزار می شود.

انتهای پیام/صاحب نیوز