در سمای واحد مبارکه – مجلسی صورت گرفت :

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، در حاشیه هشتمین همایش ملی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه – مجلسی آرمین صالحی و علی بابایی از دانش‌آموزان هنرستان فنی و حرفه‌ای این واحد دانشگاهی در زمینه‌های برق و الکترونیک دو ایده خود را با ارائه پوستر برای دانشجویان و داوران همایش مطرح کردند.

علی بابایی با ساخت دستگاهی برای جلوگیری از بروز مشکلات در دستگاه‌های چاپ بنر گفت : این دستگاه با قرارگیری در مسیر جریان دستگاه چاپ بنر مانع از بروز مشکلاتی مانند چسبیدن لایه‌های بنر، پمپاژ زیاد رنگ و گرفتگی مخزن رنگ می‌شود .

این دانش‌آموز پایه یازدهم الکترونیک در تشریح ساخت این دستگاه اظهار کرد : این دستگاه طوری ساخته شده است که سه ورودی دارد و برای قطع دستگاه بنر به این دستگاه فرمان می‌فرستد و با رله‌ای که دارد ، دستگاه بنر را قطع می‌کند و راه‌اندازی مجدد دستگاه به وسیله دست انجام می‌شود و از مزایای آن جلوگیری از ضایعات تولید و چاپ بنر باکیفیت است .

آرمین صالحی دومین دانش آموز مبتکر هنرستان سمای واحد مبارکه – مجلسی نیز در تشریح ایده کارآفرین خود با عنوان کلاه شارژی موبایل گفت : این کلاه به شکلی طراحی شده که پنل خورشیدی بر روی آن مستقر و به دو باطری وصل می‌شود ؛ پنل ، نور خورشید را می‌گیرد و به باطری منتقل می‌کند و بعد باطری‌ها به یک ریگلاتور متصل می‌شوند که میزان آمپر برق را کنترل می‌کند.

وی افزود: در پایان یک سیم از ریگلاتور و یک سیم از باطری‌ها با اتصال به پورت USB که کنار کلاه قرار گرفته شده جریان برق را وصل می‌کند.

این دانش آموز پایه یازدهم الکترونیک در تشریح ساخت این دستگاه اضافه کرد: با قرارگیری کلاه به زیر نور خورشید علاوه بر شارژ گوشی باطری نیز شارژ می‌شود و این دستگاه در مواقع ضروری که به برق شهری دسترسی نداریم، دقیقاً کار یک پاوربانک را انجام می‌دهد .