همزمان با فرا رسیدن ماه محرم ، مهندس سید رسول موسوی رئیس سازمان آتش نشانی مبارکه ضمن عرض تسلیت به همشهریان گرامی ، در پیامی از عزاداران حسینی خواست به رعایت موارد ایمنی خصوصا حوادث مربوط به برق و برق گرفتگی توجه نمایند . رئیس سازمان آتش نشانی مبارکه در این خصوص گفت: 🔹 طول […]

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم ، مهندس سید رسول موسوی رئیس سازمان آتش نشانی مبارکه ضمن عرض تسلیت به همشهریان گرامی ، در پیامی از عزاداران حسینی خواست به رعایت موارد ایمنی خصوصا حوادث مربوط به برق و برق گرفتگی توجه نمایند .

رئیس سازمان آتش نشانی مبارکه در این خصوص گفت:
🔹 طول شیلنگ های گاز که جهت سماور و یا هر گونه وسایل گاز سوز استفاده می شود حداکثر ۲ متر باشد .
🔹 وسایل گاز سوز مورد استفاده در ایستگاه ها از استاندارد لازم برخوردار بوده و شعله آن می بایست به رنگ آبی باشد . در غیر اینصورت دچار نقص فنی می باشد گاز مونوکسید کربن که از گازهای خطرناک است تولید می کند .

🔹 خیمه های عزاداری باید با لوله های فلزی داربست شود چرا که اگر از لوله های پلاستیکی استفاده شود، در صورت بروز حریق، پلاستیک ها ذوب شده و بر روی سر مردم فرو خواهد ریخت.

🔹 تعداد خروجی های چادرهای برپا شده باید متناسب با جمعیت مجالس باشد، هرچه تعداد خروجی ها بیشتر باشد در زمان بروز حادثه، امکان امداد رسانی و خروج راحت تر مردم هم فراهم می شود.

🔹 هیئت ها توجه داشته باشند که برای جلوگیری از بروز حوادث مرتبط با برق، چند رشته سیم را وارد یک پریز نکنند، برای افزایش مقاومت، فیوز را دستکاری نکنند، برق مورد نیاز خود را از کابل های برق معابر دریافت نکنند، برای لامپ های داخل مجالس از محافظ و توری استفاده کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با ۱۲۵ تماس بگیرند.

روابط عمومی سازمان آتش نشانی مبارکه