روحانی در گرامیداشت هفته دفاع مقدس:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا و به نقل از فارس ، حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، خاطرنشان کرد: تاریخ دفاع 8 ساله ما زنده است و برای همیشه زنده خواهد ماند و مصباح هدایت ماست و چراغ راهنمای ماست.

وی ادامه داد: جنگ تحمیلی 8 ساله به ما آموخت در روز سختی باید روی پای خود بایستیم و تحت فرمان رهبری باشیم،  متحد باشیم، آماده فداکاری باشیم، به پیروزی نهایی امیدوار باشیم، به همدیگر و مسئولین اعتماد داشته باشیم و بدانیم با ابتکار، ایثار و فداکاری و ایمان پیروزی نهایی از آن ماست.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آغاز این جنگ با یک علامت و بهانه شروع شد و آن زیر پا گذاشتن یک معاهده و قرارداد دوجانبه بین ایران و عراق بود.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: تجاوز صدام به این بهانه آغاز شد که معاهده 1975 به اصطلاح خودش معاهده خوبی برای خود و عراق نمی‌دانست. با اینکه مدت‌ها برای این قرارداد و معاهده مذاکره شده بود و شخص صدام پای این معاهده امضا کرده بود. در واقع او این جنگ را با پاره کردن این معاهده روبروی دوربین تلویزیون آغاز کرد و بعد هم حملات ناجوانمردانه آنها آغاز شد.

روحانی ادامه داد: امروز بعد از 38 سال حادثه صدام و تجاوز او و زیر پا گذاشتن معاهده یک بار دیگر تکرار شده است. همان دولتی که مشوق سایر دولت‌ها برای نشستن پای میز مذاکره بود و همان دولتی که برای یک جمله 10 شبانه روز وقت مذاکره کنندگان ما را گرفت و همان دولتی که بعد از 12 سال فشار بر ملت ایران در برابر منطق مستحکم دپیلمات‌های ما سر فرود آورد و به یک قراردادی تن داد و آن را امضا کرد که به نفع همه منطقه و جهانیان بود عین داستان صدام تکرار شد.

وی تصریح کرد: دو مرتبه متجاوزی دو مرتبه فردی که به هیچ یک از قوانین و مقررات بین‌المللی احترام نمی‌گذارد در برابر تعهدش در یک امضا و توافق چند جانبه که با تائید سازمان بین‌المللی و شورای امنیت توافق بین‌المللی شده است این توافق را زیر پا گذاشته است.

 

ادامه دارد…