به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، اسحاق جهانگیری امروز در مراسم افتتاح طرح توسعه فولاد سبا در اصفهان اظهار کرد: ما هیچ تحول سیاسی وف رهنگی و اجتماعی در کشور نداریم که اصفهان در آن نقشی نداشته باشد و هیچ پیشرفتی در عرصه صنعت نداشتیم که اصفهان کانون اصلی آن نباشد. وی افزود: افتتاح […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،

اسحاق جهانگیری امروز در مراسم افتتاح طرح توسعه فولاد سبا در اصفهان اظهار کرد: ما هیچ تحول سیاسی وف رهنگی و اجتماعی در کشور نداریم که اصفهان در آن نقشی نداشته باشد و هیچ پیشرفتی در عرصه صنعت نداشتیم که اصفهان کانون اصلی آن نباشد.

وی افزود: افتتاح امروز یک اتفاق مهم در مقطع تاریخی ویژه در کشور است، امروز ما با غربی ها و امریکا سر مسایل مختلف اختلاف نظر داریم و برخی اوقات گفت و گو کرده ایم که مهمترین آن توافق هسته ای بود که البته امریکا یک طرفه خارج شد و اعلام تحریم های جدید و جدی کرد.
معاون اول رییس جمهور گفت: ما از نخبگان و صاحب نظران انتظار مشارکت و کمک و راهنمایی داریم تا دولت بتواند این دوره را با موفقیت پشت سر بگذارد.
وی با بیان اینکه اعلام رییس جمهور امریکا یک دوره سه ماهه و شش ماهه دارد تا تحریم ها برگردد، ادامه داد: برداشت ما این است که اروپا مصم است به نحوی عمل کند که خواسته های ایران محقق شود ولی اینکه در عمل چه اتفاقی بیفتد خدا می داند.
جهانگیری ابراز کرد: وزارت خزانه داری امریکا به یک اتاق جنگ علیه اقتصاد ایران تبدیل شده است که هدف انها زمین گیر کردن اقتصاد ایران و به تبع آن فشار بر مردم و ادامه نارضایتی مردم و رسیدن به اهداف شوم خودشان است که این راهبرد امریکایی ها همراه با اسرائیلی ها و عربستان است.
وی بیان کرد: ما به عنوان ملت ایران در مقابل این راهبرد، مقاومت و برنامه ریزی و دقت در طرح ها را راهبرد خود قرار داده ایم تا بتوانیم زندگی مردم حتی المقدور از آسیب دور نگه داشته شود.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه خیلی از کشورهایی که ما روی انها حساب کردیم در مقابل فشارهای شدید امریکا کم آورده اند، افزود: ما در چند جبهه که مورد توجه امریکایی ها است باید برنامه ریزی داشته باشیم، یکی از آن نقاط مورد توجه آمریکا صادرات نفت ایران است که تا ابان ماه به صفر برسد و در مقابل برنامه ریزی ما اینگونه هست که مشتری برای نفت پیدا کنیم و برای حداکثر فروش نفت اقدام کنیم.
وی اضافه کرد: عرصه دیگر آمریکا جلوگیری از صادرات بخش های مختلف و عمده صادرات غیر نفتی ایران است که 50 میلیارد تومان بوده و فولاد یکی از این موارد است لذا مدیران فولاد باید از خود شایستگی نشان دهند و بار دیگر خود را ثابت کنند، انتطار ملت و دولت از فرزندان خود در صنعت فولاد در مقابل هدف شوم امریکا، امسال میزان تولید و صادرات خود را افزایش دهند.
جهانگیری ادامه داد: عرصه دیگری که امریکا در حال برنامه ریزی است این است که حتی اگر صادراتی هم داشتیم پول ان را نتوانیم دریافت کنیم که در این بخش برنامه ریزی هایی را در عرصه بانکداری کرده ایم.
وی با بیان اینکه ممانعت از واردات مورد نیاز کشور و تحریم کشتیرانی از دیگر اهداف شوم امریکا است، اذعان کرد: ما در این جنگ ناخواسته و ظالمانه ای که علیه ایران شکل گرفته که هدف اصلی آنها نظام جمهوری اسلامی ایران است باید با تمام توان ظاهر شویم.
معاون اول رییس جمهور عنوان کرد: باید از فرصت هایی که در تحریم ها برای کشور ما پیش می آید استفاده کرده و بار دیگر توجه به تولیدات داخلی و دستورالعمل به خودکفایی داخلی و توجه به ظرفیت های داخلی انجام گیرد.
وی با بیان اینکه ممنوع کردن وارداتی که امکان تولیدش در کشور است و ظرفیت داخلی تولید آن وجود دارد باید انجام شود، تصریح کرد: ما کسانی که در این شرایط وخیم که امریکا در حال شاخ و شانه کشیدن علیه ایران است به فکر زدن جیب مردم و خالی کردن آن هستند را ادب می کنیم.
وی با اشاره به بحث کمبود آب با بیان اینکه کاهش 75 درصدی مصرف آب در صنعت فولاد مبارکه کاری بسیار شایسته است، تاکید کرد: به مردم اعلام می کنیم اگر فقط 10 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنیم هیچ کمبودی در زمینه آب برای هیچ بخشی نخواهیم داشت.