حضور ۱۰ هزار مسافر و گردشگر نوروزی در روز طبیعت در شهر دیزیچه+ تصاویر
شناسه خبر : 58792 | تاریخ انتشار : ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵ |

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، مراسم روز طبیعت (سیزده‌بدر)، سنت کهن ایرانیان که نشان‌دهنده اهمیت محیط‌زیست و طبیعت در تاریخ این سرزمین است، با حضور اقشار مختلف مردم امروز در بوستان‌های شهر دیزیچه برگزار شد.

سیزدهمین روز فروردین «سیزده‌بدر» نام‌گرفته، طبیعت‌گردی این روز از رسوم رایج ایرانی است که قدمتی طولانی دارد.

مردم روز ۱۳ فروردین روز انس با طبیعت و بر اساس سنتی دیرین، اوقات خود را در باغ‌ها، پارک‌ها و بوستان‌ها سپری کردند.

انجام ورزش‌هایی چون هفت‌سنگ، فوتبال، والیبال و… در کنار سبزه گره زدن و رهاسازی سبزه‌های سفره عید در طبیعت از دیگر کارهای مرسوم در روز طبیعت است.

 

حضور ۱۰ هزار مسافر و گردشگر نوروزی در روز طبیعت در شهر دیزیچه

جانشین ستاد نوروزی شهر دیزیچه در گفت‌وگو با مبارکه‌نا با اشاره به اینکه شهروندان دیزیچه ای و مسافران نوروزی امروز همانند سنت دیرینه ایرانی‌ها وقت خود را در بوستان‌ها و باغ‌ها و تفرجگاه‌ها گذراندند، تصریح کرد: مسافر و گردشگر نوروزی از شهرستان‌های هم‌جوار با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی و طبیعت زیبای شهر دیزیچه در روز سیزده‌بدر با سفر به این شهر در باغ‌ها، پارک‌ها و بوستان‌ها زیبا و سرسبز حضور یافتند تا خاطره‌ای خوش را برای خود رقم بزنند.

آیت‌الله اصلانی گفت: ۱۰ هزار مسافر و گردشگر نوروزی در روز طبیعت به شهر دیزیچه آمده بودند و امسال با تمهیداتی که در شهرداری دیزیچه اندیشیده بودیم، نیروهای شهرداری در چهار روز گذشته از ۷ صبح تا ۱۰ شب در همه پارک‌ها و بوستان مستقر و مشغول خدمت‌رسانی بودند.

وی ادامه داد: نیروهای خدمات شهری، فضای سبز و کارکنان شهرداری در روز طبیعت در حالت آماده‌باش بوده تا ضمن آماده‌سازی بوستان‌ها، خدمات مطلوبی را در تأمین نظافت، ایمنی و رفاه همشهریان فراهم کنند.

جانشین ستاد نوروزی دیزیچه بابیان اینکه در روز طبیعت و به‌منظور جلوگیری از آلوده شدن محیط‌زیست، در همه نقاط شهر کیسه‌های پلاستیکی حمل زباله بین شهروندان توزیع شد، خاطرنشان کرد: برای راحتی مسافران در برخی از نقاط شهر هم آبجوش داده شد.

وی با اشاره به وجود ۱۰ پارک و تفرجگاه در شهر دیزیچه، اظهار کرد: پارک‌های امامزاده نصرالدین محمد (ع) و سید محمد (ع) شهر دیزیچه، کوهستانی نورالشهدا، شهید بهشتی، باغ بانوان، سلامت، تفرجگاه پیرحاجات و چشمه آب سنجدی ازجمله پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهر دیزیچه است.

 

انتهای پیام/


ثبت دیدگاه
    • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در پایگاه خبری مبارکه نا منتشر خواهد شد.
    • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.