نماینده مبارکه در بازدید از طرح آرامش بهاری:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی همراه رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، امام جماعت و هیات امنا امامزاده عزالدین محمد (ع) شهر مبارکه بعدازظهر امروز از طرح آرامش بهاری در این امامزاده بازدید کردند.

طرح آرامش بهاری هم‌زمان با سراسر کشور در ۱۱ بقعه سطح شهرستان مبارکه از ۲۵ اسفند ۹۶ کارهای فرهنگی خود را آغاز و تا پایان ۱۵ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

امامزادگان عزالدین محمد (ع) شهر مبارکه، سلیمان (ع) و نصرالدین محمد‌ (ع) شهر دیزیچه، حلمیه خاتون (س) شهر کرکوند، منظر خاتون (س) روستای کوشکچه و شعبان (ع) روستای اراضی ازجمله بقعه‌های برگزاری طرح آرامش بهاری در شهرستان مبارکه هستند.

 

طرح آرامش بهاری زمینه‌ساز ترویج فرهنگ دینی و اسلامی است

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این دیدار در گفت‌وگو با مبارکه‌نا با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در سطح بقاع متبرکه تصریح کرد: این طرح در جای‌جای کشور زمینه‌ساز ترویج هر چه بیشتر فرهنگ دینی و اسلامی در میان مسافران مراجعه‌کننده به آستان‌های مقدس امامزادگان است.

زهرا سعیدی بابیان اینکه این طرح از کارهای زیربنایی فرهنگی است که سازمان اوقاف در چند سال گذشته شروع کرده است، گفت: اجرای طرح آرامش بهاری به‌خصوص در سطح جامعه و در ایامی که می‌توان در سطح امام زادگان به مخاطبین بسیاری پیام‌های مذهبی را در قالب این فعالیت منتقل کرد، ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: طرح نوروزی آرامش بهاری باهدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نورزی، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در عید نوروز و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اماکن متبرکه برگزار می‌شود.

نماینده مبارکه در مجلس با تأکید بر اینکه حضور و استقبال گسترده مردم را در این لحظات در جوار امامزادگان و اماکن مذهبی وصف‌ناپذیر است، بیان کرد: اینکه مردم در امامزادگان سال خود را نو می‌کنند کار زیبا و معنوی است و این پیام را به ما می‌رساند که مردم ارزش‌های دینی و ارزش‌های ایرانی را در کنار هم انجام می‌دهند و به هردو توجه دارند.

وی با اشاره به اینکه طرح نوروزی آرامش بهاری برای ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و رفاهی و میزبانی شایسته از زائران و مسافران نوروزی اجرا می‌شود، اظهار کرد: مردم در ایام نوروز برای حفظ آرامش، سفر می‌کنند و با توجه به‌عنوان این طرح برای آرامش مردم برنامه‌ریزی‌شده است.

سعیدی اضافه کرد: امامزادگان حال و هوای معنوی ویژه‌ای دارند و به انسان آرامش می‌دهند، این طرح برای این برنامه‌ریزی‌شده که مردم بتوانند این آرامش را لمس کنند.

انتهای پیام/