در آستانه عید نوروز که مردم کشورمان آماده استقبال از فصل بهار می‌شوند، فعالان فضای مجازی در توئیتر با هشتگ‌هایی همچون #پای_کار_ایرانیم، #ایرانی_میخریم، #ایرانی_ایرانی_بخر و #ایرانى_بخریم، بر لزوم خرید کالای ایران تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، استفاده از کالای ایرانی و تولید دست فرزندان ایران یکی از اصلی‌ترین کلیدواژه‌های سخنان اقتصادی مقام معظم رهبری طی سالیان گذشته است که ایشان بارها به این نکته تاکید کرده و مردم و مسئولین را بر این امر رهنمون کرده‌اند که نمونه‌هایی از این سخنان را در ادامه مشاهده می‌کنید:

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم1395/05/11
ما تکیه میکنیم روی تولید داخلی. بنده این‌همه تکیه کرده‌ام بر روی مصرف تولیدات داخلی. الان هم دارم به شما میگویم، به مردم عزیز کشورمان میگویم، بروید سراغ مصرف تولید داخلی، کارگر ایرانی را ترویج کنید، کار ایرانی را ترویج کنید. متأسّفانه واقعیّت قضیّه این‌جور نیست. در بخشهای مختلف -فرض کنید در وسائل زندگی منزل- کارخانه‌های داخلی مشغول کارند، جنس مرغوب و خوب و برابر با جنس خارجی، گاهی هم بهتر از جنس خارجی، تولید میکنند امّا بازار که شما میروید، می‌بینید همه‌اش جنس خارجی است؛ چرا؟ اینها از کجا می‌آید؟ تأکید بنده بر روی اینکه جلوگیری از واردات محصولاتی که مشابه داخلی دارد، به‌خاطر این است؛ راه این است.

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعى از کارگران سراسر کشور1394/02/09
مصرف‌کننده‌ی باانصاف، مصرف‌کننده‌ی باوجدان هم میتواند همین‌جور به تولید کشور کمک کند؛ دنبال اسم و رسم نروند، دنبال بِرَند نروند – این حرفی که حالا مرتّب تکرار میکنند: بِرَند، بِرَند – دنبال مارک نروند؛ دنبال مصلحت بروند. مصلحت کشور، مصرف تولید داخلی است، کمک به کارگر ایرانی است. بعضی‌ها هستند حتّی حاضرند به نفع کارگر هم شعار بدهند، رگ گردن را هم درشت کنند و شعار بدهند، امّا در عمل به کارگر ایرانی لگد بزنند. لگد زدن به کارگر ایرانی این است که انسان جنس مصنوع این کارگر را مورد استفاده قرار ندهد و برود مشابه این را از خارج بگیرد؛ گاهی هم به قیمتهای گران‌تر! ما در برخی از صنایع در کشورمان جزو پیشروان دنیاییم، [امّا] در همان چیزها، میروند از بیرون چیزهایی را برمیدارند و به داخل می‌آورند. و این وظیفه‌ی همه است؛ از جمله وظیفه‌ی دولت.

بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حرم مطهر رضوی1394/01/01
کسانی که مصرف‌کننده هستند – که همه‌ی ملّت ما در واقع مصرف‌کننده‌اند – محصولات داخلی را مصرف کنند که من روی این بارها و بارها تکیه کردم و امروز هم عرض میکنم و تکیه میکنم. ‌همه سعی بکنند محصولات داخلی را مصرف بکنند، کارگر ایرانی را حمایت بکنند، کارگاه تولیدی داخلی را با مصرف کردن [محصول] آن رونق بدهند.

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگران و فعالان بخش تولید کشور1392/02/07
من تأکید میکنم، اصرار میکنم، از همه‌ی ملت ایران درخواست میکنم، بروید به سمت مصرف تولیدات داخلی؛ این کار کوچکی نیست، این کار کم‌اهمیتی نیست؛ این یک کار بزرگ است. البته دستگاه‌های حکومتی و دولتی – دولتی به معنای عام – در این جهت وظیفه‌ی مضاعف دارند. فلان وزارتخانه، فلان سازمان، فلان اداره وقتی میخواهد جنس داخلیِ خودش را تأمین کند، مطلقاً باید از جنس خارجی استفاده نکند؛ بروند سراغ تولیدات داخلی. البته از این طرف هم از تولید کننده‌ی داخلی – چه آن مدیر، چه آن کارگر، چه آن سرمایه‌گذار – خواسته میشود و اصرار میشود که کار را تمیز، درست و کامل ارائه دهند. هر دوی اینها اشاره‌ی اسلام و دستور دین مقدس ما است. استحکام کار را خدا از ما خواسته است، احترام به کارگر را هم خدا از ما خواسته است؛ امنیت زندگی و شغلی کارگر را خدا از ما خواسته است، امنیت سرمایه را هم خدا از ما خواسته است.

بیانات مقام معظم رهبری در اجتماع مردم اسفراین‌1391/07/22
ما بر روی تولید داخلی تکیه کردیم؛ هم در اول امسال و در شعار سال، هم در صحبتهائی که در طول این چند ماه از اول سال انجام گرفته. خب، تولید داخلی احتیاج دارد به مصرف داخلی؛ این به عهده‌ی مردم است. مصرف خودمان را باید از تولیدات خودمان انتخاب کنیم. اینکه کسانی همه‌اش دنبال مارکها و برندهای خارجی و اسمهای خارجی باشند، خطاست؛ فرونشاندن یک هوس شخصی است، اما ضربه‌زدن به یک کار عمومی و اصلی است. مصرف داخلی، تولید داخلی را افزایش میدهد؛ تولید داخلی که افزایش پیدا کرد، همین مشکلاتی که آقای امام جمعه‌ی محترم گفتند، برطرف میشود؛ بیکاری برطرف میشود. تولید که رونق بگیرد، یعنی تورم کم بشود، گرانی کم بشود، اشتغال افزایش پیدا کند؛ اینها همه به هم متصل است. یک سر این قضیه دست ما مردم است، که مصرف خودمان را چگونه انتخاب کنیم.

براساس این گزارش، این بار در آستانه عید نوروز که مردم کشورمان آماده استقبال از فصل بهار می‌شوند، فعالان فضای مجازی در توئیتر با هشتگ‌هایی همچون #پای_کار_ایرانیم، #ایرانی_میخریم، #ایرانی_ایرانی_بخر و #ایرانى_بخریم، برلزوم خرید کالای ایران تاکید کردند.

تعدادی از توئیت‌های فعالان فضای مجازی با موضوع خرید کالای ایرانی را در ادامه مشاهده می‌کنید:

***

متن توئیت: حالا ما هیچ …

شما که آریایی هستی !

آریایی کوروش دوست !

حداقل به خاطر ادعای آریایی بودنت…. !

 ایرانی بخر !!

#پای_کار_ایرانیم

#ایرانی_میخریم

متن توئیت: #ایرانی_ایرانی_بخر

رهبر انقلاب: چیزهایی که مشابه داخلی دارد، ملت ایران #متعصبانه خارجیِ آن را مصرف نکنند.

این را برای هرکسی میگویم که به فکر بچه‌های خودش است که بناست فردا در این کشورزندگی کنند.

#ایرانی_میخریم

#پای_کار_ایرانیم

متن توئیت: خودمان به خودمان رحم کنیم

برا #عید جنس ایرانی بخریم

دیگه حداقل کت وشلواروپیرهن و..

کفش و..

اینارو که جنس داخلی خوب داریم

#ایرانی_ایرانی_بخر

متن توئیت: بدون مقدمه وبا کمال افتخار بویژه درین ایام آخرسال #ایرانی_میخرم #ایرانى_بخریم #ایرانی_میخریم وبا #اقتصاد_مقاومتی وبا #فرهنگ_خودباوری رونق بازار #ایران_رو_پس_میگیریم از #اقتصاد_ورشکسته_غربی_ربوی و این یک مبارزه تمام‌عیار و #جهادفی‌سبیل‌الله است

#پای_کار_ایرانیم #ایرانی_ایرانی_بخر

متن توئیت: #پای_کار_ایرانیم #ایرانی_میخریم

متن توئیت: عدس (اگه ایرانی پیدا نکنم اصلا نمیخرم)

لوبیا  برنج نیم دانه ایرانی   چای   و…..

فقط #ایرانی_میخریم  #پای_کار_ایرانیم

شعار نیست  خدا میدونه ک همیشه بهش عمل کردم    چون وظیفمه   چون نمیخوام کشورم به اجنبی وابسته بشه

#من_یک_ایرانی_ام  به ایرانی بودنم افتخار میکنم

متن توئیت: شما که مردونه پای کار کشور ماندید

حاشا به غیرتمون که پا کار ایران نمانیم

#پای_کار_ایرانیم   #ایرانی_میخریم

متن توئیت: در تولید چاقو بهترینیم   چاقو زنجان    در تولید فرش بهترینیم   فرش کرمان   در تولید پارچه بهترینیم   پارچه بروجرد   در تولید چرم بهترینیم   چرم تبریز

#پای_کار_ایرانیم

متن توئیت: یخچال آزمایش ما قبل به دنیا اومدن من خریداری شد…دو سال پیش سالمِ سالم فروختیمش…باورتون میشه دلم براش تنگ شده…

#کالای_ایرانی_باکیفیت  کم نداریم

#پای_کار_ایرانیم

متن توئیت: اینکه طرف بره ترکیه کلی لباس بخره واسه خودش و خانوادش و فامیلاش اخرشم از وضع مملکت گله کنه!  اسمشو چی میزارین!!؟؟

#ایرانى_بخریم  #پای_کار_ایرانیم

متن توئیت: میگن اگه همش بزنی تو سر بچه، تو سری خور بار میاد

 حالا چند ساله هی زدیم تو سر جنس ایرانی، چطور توقع رشد و بالندگی در تولید رو داریم؟!

#ایرانی_میخریم   #پای_کار_ایرانیم

متن توئیت: هموطن ایرانی با هر طرز تفکر با هر فکر سیاسی چپ و راست سبز و قرمز و بنفش اینجا دیگه دعوا نداریم معروفیم به غیرت با همه مشکلات ما ایرانیم پس اگه غیرت داریم نزاریم عرق شرم و شرمندگی نداری و بیکاری روی پیشانی کارگر ایرانی بشینه

#پای_کار_ایرانیم   #ایرانی_میخریم

متن توئیت: کفش خودم و خانمم و دخترم  گوشی خودم و خانمم   یخچال   تلویزیون و میزش   جاروبرقی   توستر   کتابخونه  اتو     خلاصه تقریبا همه چی اینجا ایرانیه.

#پای_کار_ایرانیم

متن توئیت: هر روز با واژه‌های کارتن‌خواب و کودک‌کار و گلفروش و….. ترحم جمع میکنند و نظام را ناکارامد نشان می‌دهند ولی زمان خرید حاضر نیستند شهوت خارجی‌پسندشان را کنترل کنند و #کالای_ایرانی بخرند چون حرف‌هایشان شعاری بیش نیست

#پای_کار_ایرانیم

متن توئیت: پای کار ایران بودیم

وقتی پای کار ایران بودن

جگر می خواست

#پای_کار_ایرانیم    #ایرانی_میخریم

متن توئیت: درسته که ما #پای_کار_ایرانیم و #ایرانی_میخریم

اما تولید کننده محترم ایرانی شما هم پای کار باش و جنس مرغوب دست مشتری بده

متن توئیت: حالا جالبه اونایی که سرتاپای مملکت رو بد و بیراه میگن و از خیلی چیزا مینالن آشنایی با ترند #ایرانی_میخریم و #پای_کار_ایرانیم ندارن. تازه ممکنه چار روز دیگه ترند مخالف هم واسش راه بندازن.

اینجاست که معلوم میشه همه خواسته این عزیزان به رفع حصر و بی بندوباری محدود میشه.

انتهای پیام/ تسنیم