معاون تعلیم و تربیت سپاه صاحب‌الزمان (عج) در مبارکه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، نشست ائمه جماعات، هیئت‌امنا و فرماندهان پایگاه‌های بسیج، ۲۰ مسجد الگوی شهرستان صبح امروز در محله حسن‌آباد شهر دیزیچه برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن مظاهری در این نشست گفت: استراتژی که امام (ره) برای کشور تبیین کرد، بحث «مسجد کانون جوشان انقلاب اسلامی» و «کارکرد مسجد در راستای آمادگی جوانان برای دفاع از دین» مطرح بوده است.

معاون تعلیم و تربیت سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان بابیان اینکه پس از پیروزی انقلاب، امام (ره) فرمودند «مسجد سنگر است و سنگر را حفظ کنید و سنگر یک موضع محکم دفاعی است» بنابراین سنگر مکانی است که حاضر است مواضع را برای حیات سیاسی و دین حفظ کند، تصریح کرد: در روزهای اول انقلاب کارکرد مسجد این بود که مرکز اطمینان و جذب نیروهای انقلابی و دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز رهبری توجه ویژه‌ای به کارکرد این کانون جوشان انقلاب دارند، ادامه داد: امسال یکی از برنامه‌های جدید سپاه طرح «مسجد محوری» است و به همین منظور قرارگاه مسجد محوری در استان تشکیل‌شده است و جلساتی برگزارشده است.

حجت‌الاسلام مظاهری با اشاره به اینکه بسیج و سپاه حاضرند هر کار بر زمین‌مانده در مسجد را انجام دهند، بیان کرد: بسیج آمادگی دارد در راستای تربیت نظام و انسان‌سازی حرکت کنند و باید در مسجد هماهنگ باشیم تا در راستای پیشبرد اهداف نظام گام برداریم.

وی افزود: استفاده بهینه و مطلوب از امکانات و پتانسیل‌های بالقوه موجود در مساجد، ایجاد بستر مناسب جهت مشارکت فعال مردم و نهاد مسجد، هدایت هدفمند، پشتیبانی و تقویت برنامه‌های اجرایی در سطح مساجد محوری و منتخب، اعتلای جایگاه مساجد و ترویج و بسط فرهنگ مسجد با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و آیات و روایات، ترویج فرهنگ مسجد و تقویت کارکرد عبادی، فرهنگی و اجتماعی مساجد فعال و محوری از اهداف این طرح است.

معاون تعلیم و تربیت سپاه صاحب‌الزمان (عج) اضافه کرد: ارائه مدل و الگوی مناسب از مساجد موفق، نمونه و محوری برای فعال‌سازی مساجد نیمه فعال، صرفه‌جویی و بهره‌وری مطلوب در اجرای برنامه‌ها در سطح مساجد هدف، نظم‌بخشی و ساماندهی به وضعیت رابطین فرهنگی مساجد، فراهم‌سازی تمهیدات لازم جهت ارتقاء سطح فکری ائمه جماعات، رابطین فرهنگی و … از دیگر اهداف اجرای طرح مسجد محور در مساجد است.

وی خاطرنشان کرد: فضاسازی تبلیغاتی لازم برای معرفی مساجد هدف و محوری به‌عنوان پایگاه مهم ترویج فرهنگ غنی اسلام توسط رسانه‌، برگزاری کلاس‌های سبک زندگی اسلامی، مشاوره خانواده، طب اسلامی، آموزش قرآن، حفظ قرآن و تفسیر و برگزاری فعالیت‌های مقابله با معضلات و آسیب‌های اجتماعی و برگزاری مراسم‌های ملی مذهبی و یادواره شهدا در اجرای این طرح در مساجد دنبال خواهد شد.

حجت‌الاسلام مظاهری بابیان اینکه مهم‌ترین رسالت متولیان و اصحاب مسجدی، ارائه پاسخ مناسب به نیازهای فرهنگی، دینی و قرآنی نسل جوان و نیز اهتمام ویژه به توسعه کمی و کیفی برنامه‌های حمایتی فرهنگی، دینی است، تصریح کرد: حمایت از مساجد برای تحقق و اعتلای فرهنگ دینی در جامعه می‌تواند به‌عنوان سیاستی راهبردی در تحکیم و تعمیق جایگاه مقدس و متعالی مساجد مؤثر واقع شود.

وی مساجد را مرکزی برای تحولات فرهنگی در جامعه دانست و با تأکید بر مسجد محوری طرح‌های بسیج عنوان کرد: در مساجد باکارهای فرهنگی می‌توان محیط جامعه را تغییر و زمینه ارتقاء بنیه فرهنگ دینی مردم را فراهم کرد.

انتهای پیام/