در حاشیه افتتاح بازارچه مشاغل خانگی در مبارکه مطرح شد:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، نمایشگاه و فروشگاه دائمی محصولات اقتصاد مقاومتی صبح امروز با حضور سرپرست فرمانداری، فرمانده سپاه و مدیر بسیج سازندگی شهرستان مبارکه افتتاح شد.

این نمایشگاه دائمی که شامل محصولات اقتصاد مقاومتی، فرهنگی، مشاغل خانگی و عفاف و حجاب است، چهارشنبه هر هفته از ساعت ۸ تا ۱۵ در مجتمع فرهنگی الزهرا (س) شهر مبارکه برپا می‌شود.

 

اختصاص بیش از یک میلیارد تسهیلات اقتصاد مقاومتی در شهرستان

جواد سلطانی در حاشیه این افتتاحیه در گفت‌وگو با مبارکه‌نا بیان کرد: این نمایشگاه بازارچه محلی که در قالب اقتصاد مقاومتی توسط سپاه ناحیه مبارکه تشکیل‌شده است و محصولات خانگی و بومی شهرستان توسط بانوان ارائه می‌شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان مبارکه با اشاره به اینکه استقبال خوبی شده و این‌گونه نمایشگاه‌ها باید تداوم پیدا کند که شهروندان شهرستان بتوانند استفاده کنند، گفت: این نمایشگاه با حضور جمعی از علاقه‌مندان و بانوان بد سرپرست یا سرپرست خانوار برپاشده است.

وی با تأکید بر اینکه هر فردی که به فرمانداری مراجعه و درخواست وام در بحث خوداشتغالی کند، با اولویت به آن فرد پرداخت می‌شود، اظهار کرد: اعتبارات خوبی در قالب طرح‌های مختلفی توسط دولت تصویب و ابلاغ‌شده و میزان اعتبارات شهرستان مشخص‌شده است.

سلطانی بابیان اینکه این اعتبارات به کارگروه اشتغال شهرستان اعلام‌شده و حدود بالای یک میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: این تسهیلات با سود پایین خصوصاً در روستاها برای اشتغال‌زایی اختصاص‌یافته است.

 

نقش زنان در اقتصاد نقش بسیار مهم و اثرگذار است

سرگرد مهرداد عقیلی در حاشیه این افتتاحیه در گفت‌وگو با مبارکه‌نا تصریح کرد: نقش زنان در اقتصاد نقش بسیار مهم و اثرگذار است و اشتغال زنان یکی از مباحثی است که تمام دولت و مسئولان به نحوی پیگیر بحث اشتغال زنان بودند.

مدیر بسیج سازندگی سپاه شهرستان مبارکه بابیان اینکه یکی از زمینه‌های خوب برای اشتغال بانوان، مشاغل خانگی است، گفت: مشاغل خانگی حسن‌های فراوانی دارد، کار و با مشارکت اعضای خانواده انجام می‌شود، ریسک‌پذیری بسیار پایینی در بازار دارد و می‌تواند مایحتاج خانواده را تا حدودی تأمین کند و یک کمک‌خرجی برای زندگی است.

وی با اشاره به اینکه در چندساله گذشته تسهیلات مشاغل خانگی به زنان اهداشده، ولی بازار فروشی برای این بانوان ایجاد نشده است که این‌یک مشکل اساسی بود، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده و با کمک و همکاری سرپرست فرمانداری شهرستان، هیئت‌امنای مجتمع فرهنگی الزهرا (س) و امام‌جمعه شهر مبارکه توانستیم سالن مجتمع فرهنگی الزهرا (س) را چهارشنبه‌ها برای بازارچه بانوان فراهم کنیم.

سرگرد عقیلی ادامه داد: چهارشنبه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ بعد ظهر در قالب بازارچه مشاغل خانگی، نمایشگاه و فروشگاه وسایل اقتصاد مقاومتی برای بانوان ایجاد کردیم.

وی بابیان اینکه استقبال خیلی خوبی شده و نزدیک به ۳۰ غرفه از متقاضیان فروش محصولات خانگی در این بازارچه حضور دارند، گفت: مکاتبه برای معرفی متقاضیان با ادارات صنعت معدن تجارت، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد، جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان شده است.

مدیر بسیج سازندگی سپاه ناحیه مبارکه با تأکید بر اینکه پیگیر هستیم در سطح شهرستان بازارچه مشاغل خانگی ایجاد شود، بیان کرد: اولویت‌های کاری ما، بحث مشاغل و محصولات خانگی است و تمام افرادی که در غرفه‌ها حضور دارند، پروانه مشاغل خانگی را از اداره کار و رفاه اجتماعی کسب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کار، کار جدیدی است، نیاز است مسئولان دست‌به‌دست بدهند تا این کار ماندگار شود و به‌عنوان یک فرهنگ درزمینهٔ اشتغال بانوان همیشه بماند، خاطرنشان کرد: ۳۰ غرفه در این نمایشگاه مشغول بکار هستند که نیاز به تبلیغ و اطلاع‌رسانی دارد.

سرگرد عقیلی بابیان اینکه اولویت این نمایشگاه با بانوان بی‌سرپرست و بد سرپرست است که برای این خانواده‌ها کمکی شود، افزود: محیط این نمایشگاه برای راحتی بانوان طراحی‌شده که بدون حضور آقایان است.

 

انتهای پیام/