عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با مبارکه‌نا با اشاره به اینکه وحدت و همبستگی ملی که نیاز کشور است، تصریح کرد: باید برای مشکلات اقتصادی کشور تدابیر ویژه‌ای شود و دولت تیم اقتصادی خود را قوی و از نخبگان بیشتر استفاده کند.

زهرا سعیدی بابیان اینکه مشکلات فعلی کشور باید ریشه‌یابی شود و بر اساس نتایج آن تصمیم‌گیری شود، گفت: اولویت اول امروز کشور بی‌کاری است و باید تمام منابع و مصارف را با حفظ اهمیت صرف ایجاد اشتغال کنیم.

وی اظهار کرد: مسئله اینجاست که اولویت‌سنجی خیلی مهم است اما در کشور کمتر از اولویت‌سنجی استفاده می‌شود و بدون اولویت تصمیم‌ها اجرا می‌شود.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس بابیان اینکه صبر مردم سقفی دارد و باید مسئولان رعایت این آستانه صبر را کنند، گفت: اعتراضات اخیر نشان داد که بیکاری بیشتر از گرانی بر مردم اثر گذاشته است و امروزه برخی از ابتدایی‌ترین نیازهای زندگی یک نفر فراهم نمی‌شود.

وی افزود: کمترین خواسته یک جوان، شغلی با درآمدی است که بتوان ابتدایی نیازهای اولیه خود را تأمین کند.

سعیدی با اشاره به اینکه در اتفاقات اخیر دشمنان ایران اسلامی اعتراض‌های به‌حق مردم را به درگیری و اغتشاش کشاندند، بیان کرد: ما نمایندگان در بودجه ۹۷ اندازه سهم خودمان به اقشار ضعیف جامعه کمک می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نباید فراموش کنیم که این حوادث، آثار ناخوشایند در جامعه می‌گذارد، خاطرنشان کرد: جامعه ما مدت‌هاست با این وقایع بیگانه بوده است و آنچه مهم است پس از وقوع این حوادث، ما باید شاهد یک همگرایی و یکپارچگی در میان بخش‌های مختلف جامعه باشیم و یک اتفاقات مثبتی را از یک واقعه ناگوار دنبال کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: باید شرایطی فراهم شود که افراد درباره موضوعات کلی کشور در قالب تشکل‌های مردمی به‌دوراز تخریب و هنجارشکنی صحبت و ارائه نظر کنند.

وی بابیان اینکه اختلاف‌سلیقه امری طبیعی در اداره کشور و در میان شهروندان است، گفت: مردم ما خوب می‌دانند که امنیت موجود کشور ما به‌آسانی به دست نیامده است و نه‌تنها در داخل مرزها حوادث متعدد و توطئه‌های بی‌شماری خنثی‌شده که افرادی در آن‌سوی مرزها برای تأمین امنیت ما تلاش کرده و می‌کنند.

نماینده مبارکه با اشاره به اینکه اگر در کنار خواسته‌های به‌حق مردم، شیوه‌های بیان خواسته‌ها از مسیر منطقی و قانونی دنبال شود، تبعات ناامنی در ابعاد مختلف داخلی بسیار کم‌تر خواهد شد، اظهار کرد: برخی سودجویان و دشمنان از احساسات مردم سوءاستفاده کرده و عقده‌گشایی می‌کنند و به هیچ‌چیزی رحم نمی‌کنند، بنابراین آسیب‌شناسی فرهنگی حوادث اخیر بسیار مهم است.

وی با تأکید بر اینکه از طرف دیگر ایجاد امنیت روانی جامعه مقوله مهمی است که همواره مورد باید توجه مسئولان باشد، خاطرنشان کرد: به نظرم همه در قبال کم‌کاری‌های و ضعف‌های امروز کشور، باید پاسخگو باشیم، همدیگر را متهم نکنیم، اینکه چگونه یک اتفاق آرام برای اعلام خواسته‌های مردمی موجب بر هم خوردن این آرامش می‌شود، نیاز به تجدیدنظر در برخی رفتارها را دارد.

انتهای پیام/