در همایش بررسی مسائل سیاسی اجتماعی مبارکه مطرح شد:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، همایش بررسی مسائل سیاسی اجتماعی امروز با حضور روسای ادارات، معتمدین، طیف‌های سیاسی و مردم شهرستان در فرمانداری مبارکه برگزار شد.

 

مردم از مسئولان اشتغال و معیشت می‌خواهند

امام‌جمعه مبارکه در این همایش با اشاره به اینکه محور یکی از اساسی‌ترین موضوعات نیاز جامعه امنیت است، اظهار کرد: دولت‌های وظایفی را برای خودشان تعریف کردند و این وظایف بر خواسته از نیازها و مطالبات زندگی اجتماعی مردم است و اصلی‌ترین نیازها که بر اساس آن مهم‌ترین وظیفه هر دولتی شکل‌گرفته، بحث امنیت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی موسوی بابیان اینکه از محدودترین دولت‌ها که مبتنی بر نظام‌های لیبرالیستی است تا گسترده‌ترین آن‌ها بحث امنیت را در حیطه و وظیفه خود می‌دانند، گفت: امنیت نیاز اولیه یک زندگی اجتماعی است و در سایه امنیت سایر نیازهای جامعه بشری تأمین می‌شود.

وی افزود: یکی از شاخصه یک جامعه پیشرفته وجود امنیت است و اگر در یک جامعه امنیت به معنای واقعی وجود داشت نشان می‌دهند که این جامعه در سایر ابعاد هم شاخصه‌های بالایی دارد.

امام‌جمعه مبارکه با تأکید بر اینکه هر یک از نیاز بشر اگر فراهم نشود، امنیت کامل و به معنای حقیقی وجود ندارد، تصریح کرد: همه اندیشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که امنیت پایدار، امنیت اقتصادی، امنیت سیاسی، امنیت اجتماعی و … است.

وی با اشاره به اینکه امنیت یک موضوع جزیره‌ای و جدای از سایر ابعاد نیازهای زندگی بشر نیست، ادامه داد: دولت، دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها و شهرستان‌ها به این نکته بیشتر توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: ما اگر بخواهیم امنیت اجتماعی و ملی داشته باشیم، باید به سایر ابعاد نیازهای اجتماعی توجه کنیم و توجه به مسائل اقتصاد، معیشت مردم، اشتغال، اجتماعی، اخلاقی و… مسائلی نیست که بخواهد جدای از امنیت باشد و باید به این مسائل نگاه ویژه داشته باشیم.

وی بابیان اینکه مردم از مسئولان اشتغال، معیشت و دیگر نیازهای اساسی زندگی را می‌خواهند، خاطرنشان کرد: مسئولان اقتصاد و معیشت مردم را درست کرد و ضمن اینکه این‌گونه مسائل تأمین شود، باید به آن نگاه امنیتی داشته باشد.

امام‌جمعه مبارکه با تأکید بر اینکه مسئولان با تلاش مضاعف حل مشکلات کشور را در دستور کار خود قرار دهند، اضافه کرد: اگر به مسائل اقتصاد، معیشت و اجتماعی کم‌توجهی کنیم، گرفتار ضعف امنیت می‌شویم.

 

فتنه جدید خیلی زود ماهیت خود را نشان داد

سرپرست فرمانداری شهرستان مبارکه هم در این همایش گفت: اتفاقات غیر در کشور نشان از فتنه جدید است که خیلی زود این فتنه ماهیت خود را نشان داد.

جواد سلطانی بابیان اینکه از روز شنبه شاهد اعتراضات و انتقادات مردم نبودیم و آشوب ایجاد شد، اظهار کرد: افرادی که اعتراض به دولت داشتند و مطالباتی که از دولت می‌خواستند با افرادی که در عمل و فتنه گیری با آن‌ها مواجه شدیم کاملاً متفاوت بود.

وی ادامه داد: این‌ها یک گروه سازمان‌دهی شده از تفاله‌های منافقین، مزدوران عناصر ضدانقلاب که با جیب‌های پر از دلارهای سعودی بودند.

سرپرست فرمانداری مبارکه با اشاره به اینکه این فتنه گران و اغتشاشگران آمدند در خیابان‌ها آشوب کردند، اموال شخصی و دولتی را آتش زدند و مردم را به گلوله بستند، بیان کرد: نظامی که هشت سال به‌طور مستقیم و نزدیک به 40 سال غیرمستقیم با دشمنان جنگیده است و خون هزار جوان پای این انقلاب و نظام است، در برابر این‌گونه فتنه‌ها کوتاه نخواهد آمد.

وی بابیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران درگذشته با تهدیدها، تحریم‌ها و فتنه‌های مختلف و فراوانی مواجه بوده است که تاکنون با سربلندی از این توطئه‌های دشمنان عبور کرده است، افزود: این بار هم با کمک مردم خوب، ولایتمدار و سختی دیده از این فتنه هم عبور خواهیم کرد.

سلطانی هدف این افراد که در شهرها ایجاد آشوب می‌کنند را ایجاد رعب و وحشت و بدنام کردن مسئولان نظام دانست و خاطرنشان کرد: هدایت تجمع‌ها و اعتراض‌ها به سمت خشونت و آشوبگری کشیده شد و با ایده مشکلات اقتصادی فتنه جدید را ایجاد کردند.

وی با تأکید بر اینکه اگر اعتراضی است باید به‌صورت منظم و به‌دوراز توهین باشد، تصریح کرد: آتش زدن اموال دولتی و شخصی، کشتند افراد، درگیری و توهین به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی راه اعتراض نیست و راه اعتراض و راه اغتشاش متفاوت است.

سرپرست فرمانداری مبارکه بیان کرد: بیشتر مطالبی که در فضای مجازی بیان و منتشر می‌شود همراه با دروغ، تهمت و اطلاعات نادرست و غیرواقعی است در کشورهای غربی از مطلبی غیرواقعی و برخلاف امنیت کشور تولید و انتشار شود، افراد به جریمه‌های سنگین محکوم می‌شوند.

وی سواد رسانه‌ای و تولید محتوای فرهنگی را در کشور ضعیف دانست و بیان کرد: برای قوی کردن این دو موضوع که اصل فضای مجازی است باید متخصصان این حوزه، رسانه‌ها و افراد فرهنگی کمک کنند.

سلطانی بابیان اینکه فعالان سیاسی شهرستان در دو طیف کمک‌های خوب و مؤثری کرده‌اند، اظهار کرد: از مردم، خانواده شهدا، روحانیون، رسانه‌ها و اعضای شورای تأمین سپاسگزاریم که برای برقراری امنیت شهرستان به ما کمک می‌کنند.

انتهای پیام/