رییس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه خبر داد:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، کلاس آموزشی و توجهی بیماری اوتیسم برای 30 نفر از مربیان مهدهای کوک و معلم‌های اول ابتدایی عصر امروز در مهدکودک قصر فرشته‌ها شهر دیزیچه برگزار شد.

این جلسه برای آشنایی مربیان با بیماری اوتیسم و علائم این بیماری برای کمک و شناسایی افرادی که به این بیماری مبتلا شدند، است.

این کلاس آموزشی و توجهی به همت خیریه امام حسن مجتبی (ع) دیزیچه و اداره بهزیستی شهرستان مبارکه برگزار شد.

 

شناسایی‌ ۲۷ فرد مبتلابه اوتیسم در شهرستان

رییس اداره بهزیستی شهرستان مبارکه در حاشیه این برنامه در گفت‌وگو با مبارکه‌نا تصریح کرد: این جلسه آموزشی با کمک خیریه امام حسن مجتبی (ع) شهر دیزیچه، مرکز اوتیسم و بهزیستی شهرستان مبارکه برگزار شد.

محسن محمودی بابیان اینکه سازمان بهزیستی درصدد غربال بچه‌های اوتیسم است و این برنامه آموزش اولین برنامه‌ای است که در سطح شهرستان مبارکه برگزار می‌شود، گفت: این کلاس آموزش و آشنایی علائم اوتیسم برای مربی‌های مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها و معلمان کلاس اول ابتدایی شهر دیزیچه در مهدکودک قصر فرشته‌ها برگزارشده است.

وی افزود: با کمک معلمان و مربیان بتوانیم دانش آموزان مبتلابه اوتیسم را شناسایی کنیم، در سطح دنیا از هر ۶۷ نفر یک فرد به بیماری اوتیسم مبتلا است و در شهرستان مبارکه 27 نفر به این بیماری مبتلا هستند.

رییس اداره بهزیستی مبارکه با اشاره به اینکه افرادی که مشکوک به اوتیسم هستند به بهزیستی شهرستان مراجعه کنند، اظهار کرد: با آزمون‌های تخصصی، اگر فردی بیماری اوتیسم داشته باشد خدمات ویژه‌ای این بیماری به این افراد ارائه می‌شود.

وی بابیان اینکه برنامه‌های برای پیشگیری و غربال معلولیت‌ها در شهرستان در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: غربالگری‌های بینایی و شنوایی و کلاس‌های پیشگیری با هماهنگی دستگاه‌ها در سطح شهرستان مبارکه اجرا می‌شود.

محمودی ادامه داد: کلاس آموزشی پیشگیری از معلولیت‌ها برای تمامی دانش آموزان پایه دهم مدارس سطح شهرستان با همکاری آموزش‌وپرورش در حال برگزار است.

وی بابیان اینکه افرادی که درصدد ازدواج هستند غربال می‌شوند، اضافه کرد: زوج‌هایی که می‌خواهند ازدواج کنند غربال می‌شوند که و اگر نیاز به مشاور داشته باشند، بهزیستی شهرستان هم مشاور ژنتیک را به‌صورت رایگان انجام می‌دهد.

رییس اداره بهزیستی مبارکه بیان کرد: طرح تنبلی غربالگری بینایی در شهرستان مبارکه اجرا می‌شود که در سطح پیش‌دبستانی‌های آموزش‌وپرورش، مهدهای قرآن و بهزیستی بچه‌های سه تا شش سال معاینه می‌کنیم.

وی بابیان اینکه اگر خانواده وضع مالی خانواده مساعد نداشته باشد، بهزیستی هزینه درمان و جراحی را کامل پرداخت می‌کند، خاطرنشان کرد: غربالگری شنوایی در بیمارستان محمد رسول‌الله (ع) مبارکه بین نوزادان شهرستان اجرا می‌شود.

محمودی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 10 نوزادی که مشکل شنوایی داشته‌اند شناسایی شدند که برای کاشت حلزون به بهزیستی مراجعه کرده‌اند، افزود: این طرح‌ها از سال 87 در شهرستان مبارکه اجرا می‌شود و به یاری خدا توانسته‌ایم کمک‌هایی جزئی به خانواده معلول کنیم.

وی ادامه داد: انتظار داریم در این طرح‌هایی که اداره بهزیستی با همکاری دستگاهی مختلف اجرا می‌کند، مردم از این طرح استفاده کنند که بتوانیم معلولیت‌ها را در سطح شهرستان به حداقل برسانیم.

 

انتهای پیام/