در همایش تجلیل از یاوران وقف مبارکه مطرح شد:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، همایش تجلیل از یاوران وقف شهرستان مبارکه در امامزاده سلیمان (ع) شهر دیزیچه عصر امروز برگزار شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه در این همایش با تبریک حلول ماه ربیع اول ولادت حضرت محمد (ص) تصریح کرد: دهه بزرگداشت وقف که همه‌سال از 27 ماه صفر شروع و تا 6 ربیع اول ادامه دارد.

علی مبشری بابیان اینکه انفاق، احسان، صدقه و باقیات‌الصالحات حلقه‌های به‌هم‌پیوسته از زنجیر معنایی فرهنگ غنی وقف هستند، گفت: وقف بهترین ماندگارترین شیوه انفاق است که موجب می‌شود فرد برای همیشه از بهره‌های معنوی و اخروی خیرات و کمک به مردم به‌ویژه به محرومان، نیازمندان سود ببرد.

وی افزود: با وقف ثروتمند به فقیر می‌اندیشد و توانا به سراغ ناتوان می‌رود و بسیاری از نیازمندی‌های عمومی از این راه برطرف و به‌این‌ترتیب نوعی عدالت در جامعه رواج پیدا می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه با اشاره به اینکه آیه 46 سوره کهف خداوند در قرآن کریم به مسئله وقف اشاره می‌کند، اظهار کرد: برنامه‌های قرآنی یکی از فعالیت‌های فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه است چراکه ما هر چه داریم از قرآن است.

وی بابیان اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند باید بیش از 10 میلیون حافظ قران داشته باشیم، این اداره با جدیت و تلاش بیشتر، هرساله کلاس‌های آموزشی حفظ قرآن در جوار اماکن مذهبی و بقاع متبرکه برگزار می‌کند، ادامه داد: امسال 765 نفر در حال آموزش حفظ قرآن هستند.

مبشری بیان کرد: این برنامه از سال 90 با حضور 500 نفر برگزارشده که تاکنون سالی 20 درصد به افراد شرکت‌کننده اضافه‌شده است.

وی وظیفه دیگر اداره اوقاف و امور خیریه، امور بقاع متبرکه را دانست و اظهار کرد: وجود بقاع متبرکه در هر یک از مناطق را می‌تواند به‌عنوان ثروت‌های معنوی کشور دانست و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، بقاع متبرک باید به قطب فرهنگی در کشور تبدیل شوند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه گفت: اجرای امین نامه نیات واقفین مرتبط با حوزه های علمیه، دست‌های مهربانی، جشن ولایت علوی در طی سال بر اساس تقویمی که مشخص‌شده در اماکن مذهبی به‌خصوص در امامزادگان توسط هیئت‌امنا و اداره اوقاف و امور خیریه اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح‌های همچون نشاط معنوی، راه‌اندازی انجمن یاوران وقف، بصیرت عاشورایی، مودت و امور قرآنی، زائران حرم رضوی، مهر تحصیلی، مهر تندرستی، بوستان دانایی، مدارس علوم دینی، مساجد و بقاع، مسابقات قرآن، تربیت حافظان قرآن و بزرگداشت امامزادگان، آرامش بهاری و ضیافت الهی برنامه‌هایی است که به‌عنوان برنامه‌های فرهنگی در امامزادگان اجرا می‌شود.

در این برنامه که به‌منظور تجلیل و قدردانی از واقفین و متولیان امامزادگان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه برگزار شد از واقفین، خادمان و هیئت‌امنای منتخب و خبرنگار مبارکه‌نا تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/