هدف این همایش تشویق به ازدواج سالم و تحکیم خانواده ها است
شناسه خبر : 52720 | تاریخ انتشار : ۰۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲ |

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، همایش ازدواج سالم در جوانان امروز در فرهنگسرای بهمن شهر دیزیچه برگزار شد.

فتح الله جعفری در حاشیه این همایش در گفت و گو با مبارکه نا تصریح کرد: همایش ازدواج سالم در جوانان برنامه ای است که ما هر سال به مناسبت ازدواج با سعادت حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برگزار می کنیم.

رییس مرکز بهداشت شهرستان مبارکه با اشاره به هدف این همایش گفت: هدف همایش ازدواج سالم در جوانان، تشویق به ازدواج سالم و تحکیم خانواده ها است و مقابله با فرهنگ های پلید غرب است که متاسفانه دارد در جامعه امروز جا باز می کند.

وی اظهار کرد: ارتقای شاخص های سلامتی در جوانان، ایجاد تفکر مثبت نسبت به مقوله ازدواج در بین جوانان، ارتقای مهارت های ارتباطی و اجتماعی جوانان و رفع موانع ازدواج از مهمترین اهداف برنامه ترویج ازدواج سالم در بین جوانان است.

جعفری با بیان اینکه خداوند ازدواج را به عنوان یکی از نشانه های خلقت خود و مایه مودت و رحمت بین زوجین دانسته است، خاطرنشان کرد: فایده ازدواج سالم افزایش ایمان، کاهش اضطراب، نگرانی، تجربه همسر، پدر و مادر شدن، احساس مسئولیت بیشتر، استقلال از خانواده، تلاش و تکاپو و افزایش اعتبار اجتماعی است.

وی با بیان اینکه انتخاب همسر و تشکیل زندگی از مهمترین انتخاب های انسان است، افزود: این انتخاب انتخابی است که فرد تعریف مشخصی دارد و همه پیشرفت ها و آرامش های بشری وابسته به تعریف درست نهاد خانواده است.

رییس مرکز بهداشت مبارکه ادامه داد: در تمام جوامع یکی از رویکرد ها توجه به  نهاد خانواده که تضمین کننده پایداری جامعه است .

وی بیان کرد: سن مناسب برای ازدواج دخترها و پسرها رسیدن به رشد و ثبات فکری و عاطفی، شناخت بهتر قواعد بازی زندگی، فهم بهترمرز زندگی خود و قادر به تشخیص سهم خود در برابر سهم دیگری است.

 

 

انتهای پیام/


ثبت دیدگاه
    • دیدگاه‌های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط سردبیر در پایگاه خبری مبارکه نا منتشر خواهد شد.
    • پیام‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام‌هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.