در حاشیه دوره عشق به توان دو مطرح شد؛

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،  دوره عشق به توان دو، برای زوج های جوان امشب در شهر زیباشهر برگزار شد.

این دوره از امشب، سه شنبه های هر هفته به مدت 10 جلسه در سالن شهدای محراب شهر زیباشهر برگزار می شود.

انتخاب درست همسر یکی از مهمترین راه های کاهش طلاق است

فرمانده حوزه بسیج خواهران کوثر زیباشهر در گفت و گو با مبارکه نا تصریح کرد: با توجه به بالا رفتن آمار طلاق و شکسته شدن قبح طلاق در جامعه امروز حوزه مقاومت بسیج کوثر برای تقویت بنیاد خانواده ها این دوره را برگزار می کند.

راضیه مالکی گفت: برای اینکه بتوانیم این معضل اجتماعی را مدیریت کنیم و به زوج هایی که در اول زندگی هستند، شیوه های صحیح زندگی کردن را آموزش بدهیم، دوره عشق به توان دو را در 10 جلسه که از امشب سه شنبه های هرهفته اجرا می شود، را برگزار کردیم.

وی افزود: امیدواریم با برگزاری این گونه دوره ها نتایج خوبی ببینیم و تدوام زندگی این زوج ها بیشتر شود.

مالکی با اشاره به اینکه انتخاب درست همسر یکی از مهمترین راه های کاهش طلاق است، بیان کرد: در نظر داریم بعد از این دوره، دوره ای برای دخترانی که به سن اردواج رسیده اند برگزار کنیم، تا بتوانند انتخابی درست انجام دهند که انتخاب درست همسر یکی از راهای کاهش طلاق است.

 

رابطه عاطفی بین زوجین هر چقدر قوی تر باشد، طلاق کاهش می یابد

استاد این دوره در حاشیه این دوره در گفت و گو با مبارکه نا بیان کرد: وقتی ما آمار را نگاه می کنیم می بینیم که آسیب های طلاق در خانواده ها بسیار زیاد شده است.

احسان شاهپیری با بیان اینکه آمار طلاق در جامعه بالا رفته و این خیلی نگران کنند است، اظهار کرد: آمار طلاق بالا است و در زوج هایی که تازه زندگی را شروع کرده اند این آمار بالاتر است.

این استاد روانشناس با اشاره به اینکه ما برای کاهش طلاق در جامعه، باید پیشگری کنیم، تصریح کرد: ما در حوزه های مختلف آموزش می بینیم ولی این حوزه مهم به اسم همسرداری و مهارت های ارتباطی با همسر را در هیچ کجا آموزش نمی بینیم و برای کاهش طلاق باید پیشگیری شود.

وی اضافه کرد: نیاز به اینگونه جلسات بسیار احساس می شود که زوجین در یک محیطی بتوانند این مهارت ها را آموزش ببینند.

شاهپیری با تاکید برا اینکه رابطه عاطفی بین زوجین هر چقدر قوی تر باشد، کمتر به طلاق روی می برند، خاطرنشان کرد: در زمان گذشته مهارت های ارتباطی با همسر، سینه به سینه و نسل به نسل انتقال پیدا می کرده است ولی الان شرایط می کند و باید این جلسات فراهم شود و این آموزش ها داده شود.

انتهای پیام/