مبارکه نا گزارش می دهد؛

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، کارگران شرکت پلی اکریل اصفهان امروز مقابل استانداری استان تجمع کردند.

کارگران پلی اکریل برای اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایای آن ها در شش ماه گذشته تجمع کرده اند.

این بار کارگران شرکت پلی اکریل و جمعی از کارگران شرکت DMT که از زیر مجموعه های پلی‌اکریل و تولید کننده مواد اولیه نساجی است، حضور داشتند و طبق گفته ها حقوق کارگران DMT در هفت ماه گذشته پرداخت نشده است.

 

عدم پرداخت حقوق کارگران شش ماهه شد!

یکی از کارگران در گفت و گو با مبارکه نا گفت: مدیر اجرایی شرکت با حضور در این تجمع، قول پرداخت حقوق تیر و نیمه ای از مرداد را داده است.

وی با بیان اینکه پرداخت حقوق ما در خرداد به نصفه حقوق بوده است، افزود: ما با مشکلات زندگی هم شش ماه است حقوق نگرفته ایم چه کنیم، مگر حقوق ما چقدر است که نصف نصف می کنند.

 

چرا کار پلی اکریل به اینجا رسیده است!؟

نماینده شهرستان مبارکه و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با مبارکه نا با اشاره به مشکلات شرکت پلی اکریل تصریح کرد: باید تدبیری برای حل مشکلات این شرکت اندیشه شود.

زهرا سعیدی با بیان اینکه لازم است افرادی که موجب این مشکلات شده اند بیایند و پاسخ بدهند، گفت: باید افراد و مسئولان مختلفی که در اثر سهل انگاری و کوتاهی این مشکلات را به وجود آمده است باید پاسخگو باشند.

وی افزود: مگر می شود، یک کارخانه را با 700 میلیارد تومان بدهی مواجه کنیم و همه کنار بکشیم.

نماینده مبارکه در مجلس دهم اظهار کرد: من در ورودم به مجلس یک تابوت مرده از شرکت پلی اکریل تحول گرفتم، تابوتی که داشتند به خاک می سپردند.

وی اضافه کرد: تمام تلاشم را کرده ام که به خاک سپرده نشود اما ما پیگیر هستیم این تابوت خاک نشود و دوباره احیا شود.

سعیدی با بیان اینکه مشکلات پلی اکریل زیاد است، عنوان کرد: شرایط این کارگران قابل درک است و اگر مسئولی می خواهند به داد این کارگران برسند، در همین زمان باید کاری انجام دهد تا همین زمان هم خیلی دیر شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: قول، وعده و وعید مشکلی را حل نمی کند و کار را از پیش نمی برد، باید یاعلی گفت و دست به کار شد.

وی با بیان اینکه دولت حمایت اولیه خود را انجام داده است، مطرح کرد: شرکت پلی اکریل متعلق به بخش خصوصی است ولی دولت با کمک بلاعوض به این شرکت حمایت اولیه خود را انجام داده است.

سعیدی با تاکید بر اینکه من در کنار کارگران این کارخانه هستم، بیان کرد: من به عنوان نماینده مردم و این کارگران در تهران پیگیر مشکلات پلی اکریل هستم و در هفته گذشته طی دو دیدار که با رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر صنعت، معدن و تجارت داشته ام، قرار شده است سازمان برنامه و بودجه 20 میلیارد تومان به این شرکت پرداخت کنند.

نماینده مبارکه با تاکید بر اینکه پرداخت یک یا دو ماه حقوق مسکن است و باید برای درمان این شرکت کاری انجام شود، خاطرنشان کرد: 20 میلیاری که دولت قرار است به پلی اکریل کمک کند، اگر فقط برای پرداخت حقوق کارگران استفاده شود، خوش بینانه سه ماه حقوق کارگران را می توان پرداخت کرد.

وی اضافه کرد: باید تدبیری برای حل اساسی مشکلات پلی اکریل اندیشیده شود و متخصصانی که در اجرای این شرکت می توانند کمک کنند باید بیایند و ببینند کدام بخش زودتر راه اندازی شود تا زود بازده باشد و روحیه به کارگران بدهد.

سعیدی گفت: کارشناسان گفته اند که با 20 میلیارد تومان می توان پلی اکریل را احیا کرد و هزینه برای مواد اولیه کارخانه شود.

وی تصریح کرد: باید دید این 20 میلیاردی که پرداخت می شود برای التیام است یا درمان، ما دنبال درمان هستیم و اگر برای التیام باشد دو ماه دیگه هم همین مشکلات را شاهد هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به راه حل مشکلات پلی اکریل افزود: مدیران با گذاشتن افراد مختصص و دلسوز در کنار تیم اجرایی بخش سود آور این شرکت را اندازی کنند.

وی عنوان کرد: من به عنوان نماینده مردم از مسئولان در خواست می کنم که گزارش سوء مدیریت ها به اطلاع کارگران و مردم باید برسانند.

نماینده مبارکه با بیان اینکه افرادی که می خواهند به این شرکت کمک کنند باید دست بکار شوند و با شعار کار این شرکت حل نمی شود، خاطرنشان کرد: با شعار و فریاد، کاری حل نمی شود و اگر کسی می خواهد کار کند باید به صحنه بیاید و وقت و انرژی بگذارد و پیگیری انجام دهد.

وی ادامه: ما داد بزنیم و بگوییم پول نیست! کاری حل نمی شود و باید این پول نیست ها از طرف مجلس، دولت و قویه قضاییه پیگیری شود.

سعیدی اظهار کرد: باید دیوان محاسبات کشور بیاید و کار را مشخص کند چرا کار پلی اکریل به اینجا رسیده است و حال باید چه اقداماتی انجام شود تا شرکت از این مردگی نجات یابد.

وی با اشاره به مشکلات پی در پی پلی اکریل افزود: قضیه شرکت پلی اکریل قضیه آن نادانی است که سنگی را در چاه انداخت که هزار عاقل برای بیرون آوردن این سنگ تلاش می کنند!

نماینده مبارکه بیان کرد: باید تدبیری شود که مشکلات این کارخانه که بدهی، تعطیلی شرکت و دست مزد کارگران است را بتوانیم به نحو احسن حل کنیم و از هر متخصصی که بتواند کاری انجام دهد کمک گرفته ایم.

کارگران شرکت پلی اکریل و زیر مجموعه های این شرکت منتظر اقدام و عمل مسئولین برای حل مشکلات این شرکت در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل هستند.

انتهای پیام/