سپاهان الگوی ذوب آهن را پیاده می کند؛

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، در حدود ۳ سال قبل و بعد از پایان رقابت‌های سیزدهمین دوره لیگ برتر بود که سعید آذری به عنوان مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن دست به انتخاب یحیی گل محمدی سرمربی جوان تیم فوتبال نفت تهران زد و با وجود انتقادات وارد شده برنامه ای چند ساله از او گرفت تا بتواند ذوب‌آهن را به اهداف تعیین شده برساند.

در حقیقت انتخاب هوشمندانه آذری در مورد یحیی گل محمدی و انگیزه این سرمربی جوان امروز ذوب آهن را به جایگاهی رسانده که این تیم در سال گذشته قهرمان جام حذفی شد و امسال هم شانس قهرمانی دوباره در این مسابقات را دارد. یحیی در پایان لیگ سیزدهم با تیم نفت تهران سهمیه پلی اف لیگ قهرمانان آسیا را بدست اورده بود اما ترجیح داد کارش را با ذوب آهن در فوتبال ایران ادامه دهد. به نظر می رسد که مدیرعامل باشگاه سپاهان با دیدن شرایط تیم همشهری الگویی مشابه را برای تیمش اجرا کرده تا شاید سپاهان بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل کابوس وار بتواند تبدیل به همان تیم مدعی سالهای گذشته شود.

در این چند روز گذشته صحبتهای بسیار زیادی در مورد انتخاب سرمربی فصل اینده سپاهان مطرح بود و بعد از اینکه چند نام خارجی در مقابل نیمکت این تیم ردیف شد در نهایت خبر رسید که باشگاه سپاهان از عبدالله ویسی سرمربی موفق این فصل فولاد خوزستان برنامه گرفته و حتی مذاکرات مقدماتی را هم با ویسی انجام داده است.ویسی برای این کار اواخر هفته گذشته یه سفر کوتاه مدت هم به اصفهان داشت و نظرات باشگاه سپاهان را شنید تا در ادامه فصل برای آینده خودش برنامه ریزی کند. البته نکته منفی این ماجرا این است که به هر حال در شرایط فعلی ویسی سرمربی تیم استقلال خوزستان است و برای قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران تلاش می کند.

ویسی دو بازی بسیار مهم در مقابل پدیده مشهد و ذوب آهن در پیش رو دارد و اگر بتواند ۶ امتیاز کامل را بدست بیاورد شانس بسیار زیادی برای قهرمانی در لیگ برتر خواهد داشت اما در این شرایط منطقی نیست که او هنوز به پایان راه نرسیده برای مذاکره با تیم دیگری دست به کار شود و در حقیقت تمرکز خودش و بازیکنانش را در این زمینه از بین ببرد.

به هر حال بازیکنانی که مطلع باشند سرمربی شان تمایلی به کار کردن با آنها ندارد شاید از لحاظ روحی و روانی آن انگیزه سابق را نداشته باشند و این موضوع مطمئنا به ضرر استقلال خوزستان تمام خواهد شد و شاید بهتر بود که ویسی مذاکرات خودش با سپاهان را در پایان لیگ امسال شروع می کرد.

اما نکته مثبت این اتفاق مربوط به حضور عبدالله ویسی در تیم سپاهان است که شرایط را به سود او تغییر می دهد. به هر حال تا به امروز استقلال خوزستان حداقل سهمیه پلی اف لیگ قهرمانان آسیا برای سال آینده را کسب کرده و عبدالله ویسی به عنوان یک سرمربی جوان ریسک بسیار بزرگی انجام می دهد که یک تیم آسیایی را رها کند و به سراغ تیمی بیاید که فقط در لیگ برتر و جام حذفی حضور دارد اما ویسی خودش هم بارها اعلام کرده تعلق خاطر خاصی به سپاهان و فوتبال اصفهان دارد و این موضوع شاید او را به نیمکت سپاهان نزدیک کند.البته او در بین هواداران سپاهان هم سرمربی بسیار محبوبی است و این موضوع می‌تواند شرایط را برای حضور ویسی در سپاهان تسهیل کند.

از طرف دیگر سبک مربیگری ویسی در فوتبال ایران به صورتی بوده که او در هر تیمی که تا به امروز کار کرده به بازیکنان جوان بسیار زیادی میدان داده و از آنها استفاده لازم را برده است درست مثل همین استقلال خوزستان که با حضور چند بازیکن جوان و جویای نام امروز در کورس قهرمانی لیگ جضور دارد.

البته اجرای این کار در تیم سپاهان که به شدت به بازیکنان باتجربه و قدیمی خودش پایبند است ممکن است تبعاتی را برای سرمربی تیم به همراه داشته باشد ولی به هر حال حضور احتمالی ویسی در سپاهان می تواند تاریخ جدیدی را در این باشگاه بنویسد.

انتهای پیام/

صاحب نیوز